וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל אופ"ק מוחמד ברקינדו הלך לעולמו בגיל 63

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 10:53

ברקינדו כיהן כמזכ"ל אופ"ק בפועל ב-2006 לפני שחזר לתפקיד עשור לאחר מכן והוביל את הארגון בתקופה סוערת בשוק הנפט, כולל שיתוף פעולה גדול יותר עם יצרניות נפט שאינן באופ"ק

מזכ"ל ארגון המדינות מייצאות הנפט אופ"ק, מוחמד ברקינדו, הלך לעולמו בגיל 63, כך הודיע היום (רביעי) מנכ"ל חברת הנפט הניגרית NNPC. ברקינדו היה אמור לפרוש מתפקידו בסוף החודש, בתום כהונה בת שש שנים.

"איבדנו את ד"ר מוחמד ברקינדו הנכבד שלנו", צייץ מלה קיארי בטוויטר והוסיף כי ברקינדו מת אתמול בלילה. המוות "הוא אובדן גדול למשפחתו המיידית, NNCP, למדינה שלנו ניגריה, לאופ"ק ולקהילת האנרגיה הגלובלית", הוא הוסיף.

לדבריו, ברקינדו מת כמה שעות לאחר שנפגש עם נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי ולאחר שנשא את הנאום המרכזי בפסגת אנרגיה באבוג'ה.

מוחמד ברקינדו, מזכ"ל אופ"ק. רויטרס
היה אמור לפרוש בסוף החודש. מוחמד ברקינדו/רויטרס

ברקינדו אמר כי תעשיית הגז והנפט נמצאת "תחת מצור" בשל שנים של השקעות לא מספיקות וכי סחר בנפט מאיראן וונצואלה יכול לסייע למצב הנוכחי בשוק של היצע שאינו עומד בביקוש.

הקריירה של ברקינדו בתעשיית הנפט התחילה בשנות ה-80. הוא כיהן בכמה תפקידים בחברת NNPC וייצג את ניגריה בדירקטוריון של הנציבות הכלכלית של אופ"ק. ברקינדו כיהן כמזכ"ל אופ"ק בפועל ב-2006 לפני שחזר לתפקיד עשור לאחר מכן והוביל את הארגון בתקופה סוערת בשוק הנפט, כולל שיתוף פעולה גדול יותר עם יצרניות נפט שאינן באופ"ק.

ברקינדו תכנן להצטרף למכון המחקר האמריקני Atlantic Council's Global Energy Center אחרי פרישתו, הודיעה באחרונה המועצה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully