וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אנד ג'ריס במאבק משפטי נגד המכירה בהתנחלויות: "מנוגד לערכינו"

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 9:42

חברת הגלידות הגישה תביעה נגד חברת האם שלה, יוניליוור, בטענה שמכירת גלידות ביהודה ושומרון "לא עולה בקנה אחד" עם ערכיה. זאת, שבוע לאחר שיוניליוור חתמה על הסכם לפיו החברה תמשיך לייצר ולמכור גלידה גם ביהודה ושומרון, ללא הגבלת זמן

בווידאו: טקס האזכרה לנשיאים, ראשי ממשלה שהלכו לעולמם/צילום: לע"מ

בן אנד ג'ריס הגישה היום (שלישי) תביעה נגד חברת האם שלה, יוניליוור, בטענה שמכירת גלידות בהתנחלויות "לא עולה בקנה אחד" עם ערכיה. זאת, שבוע לאחר שיוניליוור חתמה על הסכם לפיו החברה תמשיך לייצר ולמכור גלידה גם ביהודה ושומרון, ללא הגבלת זמן.

בתביעה נכתב כי ההסכם "מאיים לערער על עצמאות המותג בן אנד ג'ריס", שעליו מועצת המנהלים של החברה ביקשה להגן כשיוניליוור רכשה אותה בשנת 2000. ההחלטה על הגשת התביעה עברה ברוב של חמישה מול שניים במועצת המנהלים, בעוד המתנגדים הם הממונים של יוניליוור בחברה.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מכירה ביהודה ושומרון "מנוגדת לערכינו". בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו

לפי ההסכם בין הזכיין הישראלי ליונילוור, מותר לו לכתוב על אריזות הגלידה את השם בן אנד ג'ריס בעברית ובערבית בלבד. אסור לו לכתוב על האריזות את השם באנגלית. על פי החברה בישראל, ההסדר זה מבטיח את המשך פעילות מפעל בן אנד ג'ריס ישראל בבאר טוביה, ואת הביטחון התעסוקתי של מאות העובדים במפעל, וכן את פרנסתם של אלפי ישראלים ופלסטינים שאמונים על האספקה והשירותים, עליהם מסתמך המפעל.

"יונילוור דוחה כל צורה של אפליה וחוסר סובלנות", נמסר בהודעת החברה. "לאנטישמיות אין מקום באף חברה. מעולם לא הבענו תמיכה בתנועת ה-BDS ואין לנו כוונה לשנות את העמדה הזו", הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully