וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הקרחון באיטליה: 8 נעדרים נמצאו בחיים

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 18:30

צוותי חיפוש והצלה ממשיכים לחפש אחר מטפסי הרים שעדיין נעדרים, כמעט יומיים לאחר קריסת הקרחון במרמולדה, הפסגה הגבוהה ביותר בדולומיטים - 3,300 מטר. שבעה אנשים נהרגו באסון

בווידאו: תיעוד ממטוס החילוץ שמחפש אחרי ניצולים בהתמוטטות הקרחון באלפים האיטלקים/צילום: רויטרס

שמונה נעדרים בקריסת הקרחון באלפים האיטלקיים נמצאו היום (שלישי) בחיים, כך דווח בתקשורת האיטלקית. לפחות שבעה בני אדם נהרגו בקריסת הקרחון על ההר.

"כשהגענו, ראינו אסון, הבנו את ממדי מפולת השלגים העצומה הזאת", אמר סטפאנו קוטר, מפקד יחידת החילוץ האלפיניסטית ואחד הראשונים שהגיע לזירה. "מצאנו אנשים פצועים שזקוקים לעזרה, ואחרים שהיו מתים", הוא הוסיף.

צוותי חיפוש והצלה המשיכו היום (שלישי) לחפש אחר מטפסי הרים שעדיין נעדרים, כמעט יומיים לאחר קריסת הקרחון במרמולדה, הפסגה הגבוהה ביותר בדולומיטים - 3,300 מטר.

מטפסי הרים בצפון איטליה אומרים כי הם חוששים כעת לאחר שקרחון קרס בסוף השבוע והרג שבעה בני אדם בטרגדיה שלפי המומחים קשורה להתחממות הגלובלית.

"כעת לאחר מה שקרה, אני קצת מפחד משום שלפני יומיים עמדנו לטפס ליד הקרחון. זה יכול היה לקרות לנו", אמר מיקייל בושאר, בן 29 מהעיר ליון בצרפת. "תכננו ללכת קרוב לקרחון אבל עכשיו נלך במסלול אחר כדי להימנע מכך. כן, זה מפחיד מאוד", הוא הוסיף.

בווידאו: תיעוד ממטוס החילוץ שמחפש אחרי ניצולים בהתמוטטות הקרחון באלפים האיטלקים/צילום: רויטרס

תייר קנדי בשם אוסקר וונג, שגר בסיאטל בארצות הברית, אמר כי ימשיך בטיול שלו אבל ינסה להיות מודע יותר לסכנות. "בוודאי שהסיכונים גברו ואני צריך לקחת זאת בחשבון כשאני מתכנן את המסלולים שלי", אמר בן ה-28.

חתיכת קרח עצומה קרסה קרוב לפונטה רוקה במסלול שבדרך כלל מטפסי הרים משתמשים בו כדי להגיע לפסגה, נמסר מיחידת ההצלה האלפיניסטית.

הטמפרטורות במרמולדה הקפואה בדרך כלל הגיעו לעשר מעלות צלזיוס בסוף השבוע - גבוהות באופן יחסית. לדברי מומחים, עליית הטמפרטורה הופכת את הקרחונים ללא יציבים. "מעולם לא שמעתי על תקרית כזאת, במיוחד בעונת הקיץ ביולי, ובמיוחד באזור הזה", זה הפתיע אותי", אמר וונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully