וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מלים לתאר את הצער": בית הכנסת אבל על ג'קי, קורבן הירי בשיקגו

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 13:58

ג'קי סונדהיים, חברה בבבית הכנסת North Shore Congregation Israel בגלנקור, היא אחת מששת הנרצחים בהיילנד פארק. היא עבדה בבית הכנסת כמתאמת אירועים ומורה. ג'קי הותירה אחריה בעל, ברוס, וילדה, ליה

בווידאו: תיעוד של ירי במצעד ה-4/7 בשיקגו - לפחות 6 הרוגים, החשוד נעצר/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

לפחות שישה בני אדם נהרגו אתמול (שני) ו-36 נוספים נפצעו בעקבות ירי המוני שהתרחש בתהלוכה לציון חגיגות יום העצמאות האמריקני ביישוב היילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו. בין ההרוגים, שני יהודים ועוד כמה נפצעו. כמו כן, הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים. החשוד במעשה, רוברט קרימו, המכונה "בובי", צעיר לבן בן 22, נלכד לאחר מצוד ממושך.

גילי קורבנות הירי נעים משמונה בלבד ל-85. חמישה מהם נהרגו בזירה ואחד בבית החולים. נפגעים רבים מאושפזים בבתי החולים במצב אנוש. דובר של אחד מבית החולים אמר כי לפחות ארבעה ילדים נורו. רופא שהיה בזירה וסייע לטפל בפצועים אמר כי "אנשים נהרגו מיד מפציעות ירי נוראיות. הגופות שראיתי, זאת לא סצנה שאפשר לעכל בקלות אם אינך רופא".

בין קורבנות הירי אתמול היו גם יהודים. ג'קי סונדהיים, בת כ-50, חברה בבבית הכנסת North Shore Congregation Israel הרפורמי אשכנזי בגלנקור, היא אחת מששת הנרצחים בהיילנד פארק, על פי בית הכנסת. "אין מלים לתאר את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי", נמסר מבית הכנסת. היא עבדה בבית הכנסת כמתאמת אירועים ומורה.

בית הכנסת כתב באתר כי סונדהיים תיזכר בטוב הלב והמחויבות הבלתי נגמרת לבית הכנסת. "היא היתה עובדת של בית הכנסת במשך שנים", נכתב. "העבודה שלה, החמלה והחום השפיעו על כולנו, מימיה המוקדמים כמורה בגן Gates of Learning Preschool ועד לליווי שלה בעתות צער ושמחה בחיינו"

"אנחנו יודעים שאתם מצטרפים אלינו בתפילה למען נשמתה של ג'קי שתנוח בצל כנפי אלוהים וכי משפחתה תמצא סוג של נחמה בצער העצום הזה". על פי בית הכנסת, ג'קי הותירה בעל, ברוס, וילדה, ליה.

ג'קי סונדהיים. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א', צילום מסך
מורה ומתאמת אירועים. ג'קי סונדהיים/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א'
הודעת בית הכנסת על קרובן הירי בשיקגו ג'קי סונדהיים. https://www.nsci.org, אתר רשמי
הודעה של בית הכנסת/אתר רשמי, https://www.nsci.org
ניקולס טולדו, קורבן ירי בהיילנד פארק, אילינוי. טוויטר, אתר רשמי
סב בן 76. ניקולס טולדו/אתר רשמי, טוויטר

קורבן אחר בירי הוא ניקולס טולדו ממוצא מקסיקני, סב ואב לשמונה. טולדו, בן ה-76, לא רצה להגיע למצעד ה-4 ביולי, אך בשל המוגבלות שלו, הוא לא יכול היה להישאר לבדו. המשפחה שלו לא רצתה להחמיץ את האירוע - לכן הוא נאלץ להשתתף בסופו של דבר.

טולדו, בעל אזרחות כפולה, נסע בכסא הגלגלים שלו לאורך מסלול המצעד, בין בנו ולאחיינו, כשהיריות החלו. "כולנו היינו בהלם", אמרה הנכדה הוצ'יל טולדו. "חשבנו שזה חלק מהמצעד". לאחר מכן, "הבנו שסבא שלנו נפגע. דם הותז עלינו". טולדו נורה שלוש פעמים. בנו נורה גם כן, אך הוא אינו במצב קשה, אמרה המשפחה.

הוא עזב את מקסיקו וחזר להתגורר בהיילנד פארק לפני כמה חודשים, בעקבות הפצרות של המשפחה. לפני כמה שנים, כשגר בהיילנד פארק, נפגע טולדו בתאונת דרכים וכתוצאה מכך סבל מכמה בעיות רפואיות. "הבאנו אותו לכאן כדי שיהיו לו חיים טובים", אמרה נכדתו. "בניו רצו לטפל בו ולהיות נוכחים יורת בחייו, ואז הטרגדיה הזאת קרתה".

הירי התרחש במהלך תהלוכת 4 ביולי. התהלוכה החגיגית החלה בשעה 10 בבוקר, שעון ארצות הברית, ולפי הדיווחים הירי שם החל 10 דקות בלבד לאחר מכן. אחד מעדי הראייה סיפר לתקשורת המקומית כי הבחין ביורה פותח באש לעבר הקהל מגג של חנות, וכי שמע עשרות יריות.

שר הביטחון, בני גנץ, הביעה צער על אירוע הירי ואמר כי "המחשבות שלי עם העם האמריקני. אני מביע את תנחומיי למשפחות הקורבנות ומאחל החלמה מהירה לפצועים. עם ישראל עומד איתכם".

בזמן שהמשטרה באילינוי היתה בעיצומו של מרדף אחר היורה מהיילנד פארק, איגוד הרובאים הלאומי של ארצות הברית (NRA ) לא הוריד ציוץ שהעלה לכבוד הארבעה ביולי, שבו נכתב כי "הסיבה היחידה שאתם מסוגלים לחגוג את יום העצמאות היא בגלל שיש אזרחים חמושים". הציוץ לא הוסר אפילו בזמן שתושבי המקום נאלצו להסתתר במשך שעות.

ציוץ אחר של קבוצת הלובי Gun Owners of America היה ברוח דומה. "סוף השבוע הארוך הזה נערך בחסות אזרחים חמושים", נכתב בציוץ.

סנאטור מדינת אילינוי, דארן ביילי, מועמד המפלגה הרפובליקנית למושל המדינה שנתמך גם על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר במהלך אירוע הירי בסרטון כי אנשים "צריכים להמשיך הלאה ולחגוג את יום העצמאות של האומה הזאת!". בסרטון נראים אנשים מנופפים בדגלי הקמפיין של ביילי, שכן ביקש להתפלל בעבור משפחות הקורבנות.

לאחר ביקורת עזה, לשכתו של ביילי פירסמה הצהרה שבה נאמר כי "אני מתנצל אם זילזלתי באופן כלשהו בכאב שמרגישה המדינה שלנו כיום. אני שבור לב בשל האירועים הטרגיים והכאב והאובדן שחשים כה רבים. אני מתכוון להתפלל בעבור הקורבנות ומי שנפגע על ידי הטרגדיה", נכתב.

בעצרת גיוס כספים של הצוות של ביילי מ-2020 נערכה הגרלה של רובה חצי אוטומטי, דיווח אתר "וייס".

שלט של הגרלה בעצרת גיוס כספים של הסנאטור דארן ביילי, אילינוי. טוויטר, אתר רשמי
רוצים לזכות ברובה חצי אוטומטי?/אתר רשמי, טוויטר

על פי ארגון Gun Violence Archive, הירי אתמול היה ה-15 במספר השנה שבו נהרגו לפחות ארבעה בני אדם בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully