וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

49 שנים אחרי: מערכת וואלה! מחפשת את החייל שנפצע במלחמת יום כיפור והאישה שלצידו

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 12:16

הצלם הנודע רומנו קניוני הסתובב בארץ בתקופת מלחמת יום כיפור ותיעד את אזורי הקרבות והעורף, כולל תמונתו הנודעת של יהונתן אברך, "העיניים של המלחמה". בתמונה מרשימה לא פחות, אך פחות ידועה נראה חייל שאת פניו מכסה תחבושת, שאישה מחבקת אותו. אתר וואלה! במבצע איתור

פצוע ממלחמת יום הכיפורים שנתפס בעדשתו של הצלם רומנו קניוני. קרן רומנו קניוני, אתר רשמי
החייל המסתורי, צילומו של רומנו קניוני/אתר רשמי, קרן רומנו קניוני

מי הם בני הזוג שצולמו בזמן מלחמת יום כיפור? בזמן מלחמת יום כיפור צולמו ביחד חייל צה"ל שנפצע במלחמה ואשתו. את התמונה צילם רומנו קניוני (1935-2018) צלם איטלקי נודע, וכתב שמדובר בבעל ואשה. כעת אנחנו מנסים לאתר את השניים.

קניוני היה צלם בעל שם עולמי שעבד עבור עיתונים מובילים בעולם ונחשב מהצלמים המובילים במאה ה-20. במהלך עבודתו הגיע לאזורי עימות ומלחמות וצילומיו זכו לתהודה רבה ולפרסום גדול. צילומיו גם יצאו בספרים והוצגו בתערוכות.

במהלך מלחמת יום כיפור הגיע לישראל וצילם באזורי קרבות ובעורף. התמונה שצילם את קצין הצנחנים יהונתן אברך, בתום שבוע קרבות ללא שינה ברמת הגולן, היא אולי המוכרת ביותר. לפני שבוע וחצי הלך אברך לעולמו, והתמונה, שכונתה "העיניים של המלחמה" חזרה לתודעת הציבור הישראלי. אברך נראה בתמונה כשעיניו הבהירות מביעות עייפות עמוקה והרהורים על מה שעבר בימי הקרבות העקובים מדם לכיבוש המובלעת בשטח הגולן הסורי.

סא"ל יהונתן אברך, קצין הצנחנים שלא ישן שבוע במלחמת יום הכיפורים וזכה לכינוי "העיניים של המלחמה". רומאנו קניוני, דובר צה"ל
הלך לעולמו לפני שבוע וחצי. "העיניים של המלחמה", יהונתן אברך/דובר צה"ל, רומאנו קניוני

במהלך שהותו בישראל בתקופת המלחמה הגיע כנראה קניוני גם לבית חולים שבו אושפזו חיילי צה"ל שנפצעו בקרבות. קניוני תיעד באותה הזדמנות חייל צה"ל שאת כל פניו, פרט לפה ולסנטר, מכסה תחבושת. גם כף ידו השמאלית של החייל חבושה. מאחוריו יושבת אישה שמחבקת אותו וממבטה נשקפת דאגה.

הצילום מופיע באוסף הצילומים של "קרן רומנו קניוני". למרות העוצמה והכאב שעוברים מאותה תמונה, היא לא זכתה לתהודה. כעת אנחנו מנסים לאתר את החייל ואת אשתו, בניסיון לדעת מתי ואיפה צולמה התמונה.


מי שיודע מי האנשים שבתמונה מתבקש לכתוב לכתובת המייל: newsdesk@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully