וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סוערת: גבר שחור לא חמוש נורה 60 פעם בידי שוטר, שוב

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 17:39

על פי המשטרה, ג'יילנד ווקר, בן ה-25, פתח ראשון בירי כשנעצר ברמזור בשעת לילה ב-27 ביוני בעיר אקרון באוהיו, וכי השוטרים חששו לחייהם. עם זאת, ווקר לא היה חמוש כשנמלט מהמכונית שלו

בווידאו: תיעוד קשה ממצלמות גוף של שוטרים של ירי בלתי פוסק בגבר שחור לא חמוש באוהיו/צילום: רויטרס

המשטרה בארצות הברית פירסמה סרטון ממצלמת גוף של מרדף אחר חשוד, דבר שחור לא חמוש, בעיר אקרון באוהיו, שהסתיים בכך שהגבר נורה יותר מ-60 פעמים על יד השוטרים שרדפו אחריו.

על פי המשטרה, ג'יילנד ווקר, בן ה-25, פתח ראשון בירי כשנעצר ברמזור בשעת לילה ב-27 ביוני, והשוטרים חששו לחייהם. עם זאת, ווקר לא היה חמוש שנמלט מהמכונית שלו. המשטרה טוענת כי מצאה אקדח בתוך המכונית לאחר מכן.

המקרה עורר הפגנות באקרון, וראש העיר קרא לאנשים לגלות סבלנות. "הסרטון שובר את הלב, קשה לקלוט את מה שקרה", אמר דניאל הוריגן לאחר שפורסם אתמול (ראשון).

התובע הכללי של אוהיו, דייב יוסט, הבטיח "חקירה מלאה והוגנת" של המשרד לחקירות פליליות. המשטרה מצדה מנהלת חקירה פנימית נפרדת לגבי השאה אם השוטרים הפרו את החוקים.

שמונת השוטרים המעורבים בתקרית, שבעה מהם לבנים ואחד שחור, הוצאו לחופשה מינהלתית בתשלום. עורך דין של משפחת ווקר אמר כי השוטרים המשיכו לירות אפילו לאחר שהוא היה כבר שכוב על הקרקע. דריק ג'ונסון, נשיא האיגוד הלאומי לקידום אלא לבנים, אמר כי המוות של ווקר הוא "רצח. נקודה."

ג'יילנד ווקר, נורה 60 פעמים על ידי המשטרה בעיר אקרון באוהיו. WOIO, אתר רשמי
שמונת השוטרים הוצאו לחופשה מינהלתית. ג'יילנד ווקר/אתר רשמי, WOIO

המכונית של ווקר נעצרה ביום שני, ה-27 ביוני, בשעה 12:30 בלילה לבדיקה שגרתית של שוטרי תנועה. קול יריה נשמע מתוך המכונית, ומצלמת התנועה תפסה את מה שנראה כמו הבזק של קנה, אמר מפקד משטרת אקרון סטיב מיילט.

מצלמת הגוף של השוטר הראתה אדם במסכת סקי יוצא מהמכונית ובורח לכיוון חניון, ואחריו רודפים שוטרים במשך כעשר שניות ולאחר מכן פותחים באש. שוטר אחד ניסה להשתמש באקדח הלם בתחילה אך לא הצליח, על פי המשטרה.

מפקד המשטרה אמר כי בתמונה אחת נראה ווקר "שולח יד לכיוון החגורה" ובתמונה אחרת נראה ווקר פונה לכיוון שוטר. תמונה שלישית לכדה רגע "שבו הזרוע של ווקר נעה קדימה" כאילו אוחזת בנשק, אמר מיילט. על מושב המכונית של ווקר נמצאו אקדח ומחסנית מלאה. קליע של כדור שתואם את האקדח נמצא בסמוך למכונית.

לדברי עורך דין של המשפחה בובי דיצ'לו, המשטרה ירתה על ווקר אפילו כשהיה כבר שכוב על הקרקע ואזקה אותו לפני שניסתה לסייע לו רפואית. המשפחה אמרה בהצהרה כי "כעס זה בסדר. כעס הוא מובן. אלימות אינה מובנת. בואו נכבד את חייו של ג'יילנד בעודנו דורשים צדק בדרכי שלום". אקרון הודיעה כי ביטלה את אירועי הארבעה ביולי בשל התקרית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully