וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער נגד שקד: תלך עם נתניהו, שקד: אתה זה שניהלת איתו מו"מ

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 8:18

כמה ימים אחרי לכתו של בנט, והקרבות בתוך הקואליציה יצאו לדרך. בריאיון לגל"צ, תקף שר המשפטים את יו"ר ימינה והאשים כי פעלה להקמת ממשלה בראשות נתניהו לפני פיזור הכנסת. שקד לא נשארה חייבת וכתבה: אם זה כל כך מפריע לך, למה ניהלת מו"מ עם אנשיו במשך שבועות?

בווידאו: בנט מודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות ואיילת שקד תוביל את ימינה/צילום: קונטקט ויפעת רוזנברג

יו"ר ימינה, שרה הפנים איילת שקד, עושה מאמצים לייצב את המפלגה לאחר פרישתו של נפתלי בנט, אך בינתיים, עוד לפני תחילת הקמפיינים הרשמיים - היא סופגת מתקפות שעשויות להשפיע על מעמדה בבחירות הקרובות. יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער אמר הבוקר (שני) בגלי צה"ל כי תמיכה בשקד היא תמיכה בנתניהו.

"היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו לפני פיזור הכנסת", אמר סער. "זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית. כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו". שקד לא נותרה חייבת וענתה לו בטוויטר: "אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות - אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי". שקד האשימה בחזרה את סער וטענה כי ניהל מו"מ עם נתניהו: "למה ניהלת מו"מ עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך".

גם סער השיב לביקורת: "גברת שקד, אני עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב, כמי שפעלה לשכנע אותי, שסירבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכל בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה. גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסירבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן הזה".

כינוס הוועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון, 21 בפברואר 2022. ללא, אתר רשמי
סער ושקד בוועדה לבחירת שופטים/אתר רשמי, ללא

לא רק חברי תקווה חדשה סימנו את שקד כמטרה בבחירות הקרובות, אלא גם בליכוד. ביממה האחרונה חברי הכנסת במפלגה כינו אותה "מסוכנת", "אגואיסטית" ו"פייק ימין", במה שנראה כמתקפה מכוונת נגדה. אם המתקפות יימשכו עד לבחירות, הקמפיין נגדה עשוי לערער את מעמדה גם בסקרים, בחלקם קיבלה עד כה 4 עד 5 מנדטים. 

שקד עסוקה מאז שבוע שעבר בניסיונות לייצב את המפלגה. אתמול נפגשה עם חברי הכנסת של ימינה, ואחד מהם, סגן השר מתן כהנא הודיע לה כי אין בכוונתו להתפצל מהמפלגה בימים הקרובים. המשמעות היא כי יחידת המימון של כהנא תישאר אצל שקד בבחירות הקרובות אך תהיה לו את האפשרות להתפלג בעתיד, אם ירצה בכך - ללא מימון הבחירות. כהנא נוטה לעזוב את שקד בשל תמיכתה בממשלה בראשות נתניהו. הוא קיבל הצעות מיש עתיד וכחול לבן, ובוחן את המשך דרכו. שאר חברי הכנסת של ימינה - סגן השר אביר קארה וח"כ שירלי פינטו, נוטים בשלב זה להישאר במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully