וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבאס עלה להר הבית בתיאום עם הכנסת והמשטרה, ובמשותפת תקפו אותו

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 21:31

מדובר במהלך חריג מצדו של עבאס שכן רוב חברי הכנסת הערבים אינם מתאמים מראש את ביקוריהם בהר הבית כדי לא להכיר בצורה עקיפה בריבונות הישראלית במקום. עבאס הכחיש את התיאום, אך דובר הכנסת והמשטרה אישרו לוואלה! כי אכן נעשתה פנייה מצדו. המשותפת: "תקדים מסוכן"

בווידאו: תיעוד של פלסטיני שנחשד כמשתף פעולה עם ישראל הותקף באלימות בהר הבית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

יור רע"מ מנסור עבאס עלה היום (ראשון) לביקור בהר הבית בתיאום מראש עם קצין הכנסת ומשטרת ירושלים. מדובר במהלך חריג מצדו של עבאס שכן רוב חברי הכנסת הערבים אינם מתאמים מראש את ביקוריהם בהר הבית כדי לא להכיר בצורה עקיפה בריבונות הישראלית במקום.

עבאס הכחיש שהוא תיאם את הגעתו אך דובר הכנסת ובמשטרת ירושלים אישרו לוואלה! כי אכן נעשתה פנייה מצד עבאס ואף התקיימה קודם הערכת מצב במשטרה לפני ביקורו. בעקבות כך, ברשימה המשותפת פרסמו הודעה בערבית שבה תקפו את עבאס וכתבו כי "כניסתו למסגד אלאקצא בתיאום עם משטרת הכיבוש היא תקדים מסוכן והכרה בריבונות הישראלית".

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בשבתרבות, 11 ביוני 2022. שאכר מואסי, אתר רשמי
עבאס, בחודש שעבר/אתר רשמי, שאכר מואסי

שמו של עבאס בהקשר הר הבית עלה ברקע המהומות שאירעו במקום באפריל האחרון. אז אמר יו"ר רע"מ כי "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו ועבור יציבות הקואליציה". לדבריו, "בעניין של מסגד אל אקצא אין שיקול פוליטי". זאת, בהמשך להודעת רע"מ בה נאמר כי במפלגה "דוחים כל פלישה למסגד אל אקצא ועושים הכול כדי למנוע הפרת קדושתו. נעשה את המוטל עלינו כלפי מסגד אל אקצא וההגנה עליו מכל תוקפנות. אין מקום לשיקולים פוליטיים כשפוגעים בקדושתו".

גם חבר מפלגתו, ח"כ מאזן גנאים, פנה לראש הממשלה דאז נפתלי בנט ואיים כי אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון באל-אקצא הוא יפרוש מהקואליציה. לדבריו "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אל-אקצא הקדוש אין לה זכות קיום". את הדברים אמר גנאים על רקע המהומות שפרצו מוקדם יותר היום בהר הבית במסגרתם מתפרעים הניפו דגלי חמאס ויידו אבנים לעבר הכותל המערבי, ושוטרים פרצו למסגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully