וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלכת הקריפטו" עשתה היסטוריה ונכנסה לרשימת "הכי מבוקשים" של ה-FBI

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 20:14

רוז'ה איגנאטובה, אזרחית בולגרית בת 42, טענה כי ייסדה מטבע וירטואלי ואף זכתה לכינוי "מלכת הקריפטו". היא נעלמה עם יותר מ-4 מיליארד דולר ב-2017, כשפורסם נגדה צו מעצר וכתב אישום בגין קנוניה לביצוע הונאה אלקטרונית. באותה שנה היא ברחה ליוון - ומאז לא נראתה

אזרחית בולגרית שזכתה לכינוי "מלכת הקריפטו" לאחר שגייסה מיליארדי דולרים בהונאת מטבעות וירטואליים, הוכנסה לרשימת עשרת הפושעים המבוקשים ביותר של ה-FBI - האישה ה-11 בלבד בהיסטוריה שהתווספה לרשימה הידועה לשמצה של רוצחים וראשי כנופיות.

ה-FBI מציע כעת פרס בסך מאה אלף דולר בעבור רוז'ה איגנאטובה, שנעלמה ביוון באוקטובר 2017 עם כ-4 מיליארד דולר, באותו זמן שבו הרשויות בארצות הברית פירסמו צו למעצרה והגישו נגדה כתב אישום. בת ה-42, שיש לה גם אזרחות גרמנית, עומדת מאחורי אחת מההונאות הפירמידה הידועות ביותר לשמצה בעולם מטבעות הקריפטו, שאת היקפה העצום ניתן להשוות רק להונאת הפונזי של ברני מיידוף.

רז'ה איגנאטובה, ברשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI. FBI, אתר רשמי
נכנסה לרשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI. רוז'ה איגנאטובה/אתר רשמי, FBI

איגנאטובה ייסדה את וואןקוין (OneCoin) במטרה להחליף את מטבע הביטקוין במטבע הווירטואלי המוביל בעולם. היא הציעה לרוכשים, כולל חברים ובני משפחה, עמלה אם ימכרו את המטבע לעוד ועוד אנשים.

אך לדברי ה-FBI, וואןקוין היתה חסרת ערך ומעולם לא היתה החלק מטכנולוגיית הבלוקצ'יין שמספקת הגנה ובה משתמשים מטבעות וירטואליים אחרים. בסופו של דבר, היא ומשתפי פעולה אחרים הצליחו להונות יותר מ-4 מיליארד דולר, על פי מסמכי בית המשפט. על פי החוקרים, מדובר בהונאת פונזי קלאסית, שבה משקיעים מוקדמים שוכנעו למצוא משקיעים אחרים וקיבלו תשלום משקיעים מאוחרים יותר. "המשקיעים פשוט התבקשו לבטוח בוואןקוין", אמר סוכן ה-FBI רונלד שימקו בהצהרה.

"החוקרים סבורים כי איגנאטובה קיבלה מידע כי היא נמצאת תחת חקירה בארצות הברית. היא עברה מסופיה בבולגריה לאתונה ביוום ב-25 באוקטובר 2017, ולא נראתה מאז", נמסר מה-FBI ביום חמישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ב-11 במאי הודיע האינטרפול כי הוסיף אותה לרשימת המבוקשים שלו, והציע פרס בסך כ-5,000 דולר לכל מי שימסור מידע לגבי מיקומה. אחיה, קונסטנטין איגנאטוב, נעצר בלוס אנג'לס במרץ 2019, והודה באשמה בהונאה אלקטרונית במסגרת הסדר עם רשויות ארצות הברית. שותף אחר בשם סבסטיאן גרינווד נעצר בתאילנד ב-2018 והוסגר לארצות הברית, שם הוא עצור וממתין למשפטו.

שותף שלישי, עורך דין אמריקני בשם מארק סקוט, הורשע בנובמבר 2019 בהלבנת כספים בסך 400 מיליון דולר.

וואןקוין, מטבע וירטואלי שהיה חלק מהונאה של רוז'ה איגנאטובה. טוויטר, אתר רשמי
וואןקוין, מטבע וירטואלי שהיה חלק מההונאה/אתר רשמי, טוויטר

איגנאטובה הולדה ב-30 במאי 1980 בסופיה בבלוגריה. היא גדלה בשרמברג בגרמניה. יש לה תואר דוקטור במשפט בינלאומי מאוניברסיטת קונסטנס. לאחר לימודיה, איגנאטובה עבדה בחברת הייעוץ הגלובלית מקינזי אנד קו. לפני שהחלה להשקיע בעסק אופנה בשם אייס קווין, עם דוגמנית איסלנדית, כשהיתה בת 31.

ב-2012 היא הורשעה בהונאה בגרמניה בשל מעורבותה בניסיון לעכב את פשיטת הרגל של מפעל וואלטנהופן עם אביה פלאמן איגנאטוב, על פי התקשורת המקומית. היא קושרה גם לביגקוין, מערכת שיווק של מטבעות וירטואליים שכשלה ב-2013.

ב-2014 היא ייסדה עם גריווד את וואןקוין, שבעבר זכה לכינוי "העתיד של הכסף" - מטבע וירטואלי חדש שהבטיח להיות הגדול בעולם. ב-2017 היא כבר גרפה השקעות בסך יותר מ-4 מיליארד דולר במטבע הווירטואלי. ב-2016, בגיל 36, היא הציגה את וואןקוין על גבי הבמה באצטדיון ומבלי בלונדון, שם הבטיחה כי המטבע "ישנה את חייהם של האנשים שאין להם חשבונות בנק". היא גם יצאה לסיור עולמי כדי למשוך עוד משקיעים.

אלא שהבעיה היחידה היתה שלא היתה טכנולוגיית בלוקצ'יין שתמכה במטבע וסיפקה רישום של כל העסקות שנעשו בו. "וואןקוין טענה כי יש לה בלוקצ'יין פרטי, אך זה בניגוד לשאר המטבעות הווירטואליים שם ציבוריים ומבוזרים", אמר הסוכן שימקו. במלים אחרות, למטבע וואןקוין לא היה כל ערך.

ב-2017 הוגש כתב אישום נגד "מלכת הקריפטו" ופורסם נגדה צו מעצר. ב-6 בפברואר 2018, הוגש נגדה כתב אישום נוסף בגין קנוניה לביצוע הונאה אלקטרונית, הונאה אלקטרונית, קנוניה לביצוע הלבנת כספים, קנוניה לביצוע הונאת ניירות ערך והונאת ניירות ערך. אך איגנאטובה מעולם לא הגיעה לבית המשפט.

היא נעלמה מאז עלתה לטיסה מבולגריה ולאתונה ב-2017. על פי הסברה, בת ה-42 אולי מלווה במאבטחים חמושים ואולי אף עברה ניתוח פלסטי בפניה. לדברי ה-FBI, היא דוברת אנגלית, גרמנית ובולגרית ומחזיקה בדרכון מזויף.

רוז'ה איגנאטובה ודוגמנית. אינסטגרם, אתר רשמי
רוז'ה וחברתה הדוגמנית/אתר רשמי, אינסטגרם

אחיה של איגנאטובה העיד בבית המשפט ה-2017 כי אחותו החלה לחשוד בבן זוגה דאז, גילברט ארמנטה, גבר נשוי שעמו תיכננה לברוח. מסתבר שהחשדות שלה היו מוצדקים משום שארמנטה עבד כמודיע של ה-FBI. כשגילתה זאת, איגנאטובה עזבה ולא נראתה מאז.

ארמנטה הודה באשמה על קנוניה לביצוע הונאה אלקטרונית, קנוניה לביצוע הלבנת כספים וקנוניה לביצוע סחיטה. הוא ממתין לגזר דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully