וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור ההפלות בארה"ב: ילדה מאוהיו נאלצה לצאת למדינה אחרת כדי לעבור הפלה

עודכן לאחרונה: 2.7.2022 / 23:50

הילדה הגיעה לאינדיאנה, שם ההפלות נאסרות משבוע 22 להיריון, להבדיל מאוהיו, בה הן נאסרות כבר משבוע שישי. הרופאה שקיבלה אותה סיפרה כי היתה אחת מיני רבות שהגיעו למדינה כדי לעבור את ההליך. אולם גם באינדיאנה המצב עלול להשתנות, בשל כוונת השלטון לעדכן את החקיקה

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

ילדה בת 10 שנכנסה להריון באוהיו שבארצות הברית נאלצה לצאת מהמדינה כדי לעבור הפלה - זאת בעקבות כניסתו לתוקף של חוק איסור ההפלות, עליו הורה בית המשפט העליון בארצות הברית בשבוע שעבר.

הילדה התקבלה במדינת אינדיאנה, שם ההפלות נאסרות לפי שעה משבוע 22 להריון, להבדיל מאוהיו, שם הן נאסרות כבר משבוע ה-6. הצוות הרפואי שהסכים לטפל בילדה, שהיתה אחת מיני רבות, תיאר זרם בלתי פוסק של מטופלות שמגיעות מחוץ למדינה לצורך הטיפול.

ד"ר קייטלין ברנרד, רופאת הנשים שטיפלה בילדה, סיפרה לכלי התקשורת באינדיאנה כי שלושה ימים בלבד לאחר ביטול הזכות הפדרלית להפלה, רופא מאוהיו התקשר אליה כדי לבקש את עזרתה בטיפול בבת ה-10, שלא יכלה לקבל את הטיפול עוד במדינתה.

הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית, באוהיו. 24 ביוני, 2022. רויטרס
הפגנות נגד איסור ההפלות בעיר קולומבוס באוהיו, לפני שבוע/רויטרס

אולם, גם המצב באינדיאנה עשוי להשתנות בשל כוונתם של פוליטיקאים במדינה לעדכן את החקיקה המקומית הנוגעת להפלות. בכוונת הרפובליקנים, שהינם מיצגים את הרוב במדינה, להגביל עוד יותר את ההליך בשטחה. "קשה להאמין שבעוד שבועות מעטים לא נהיה מסוגלים להעניק את הטיפול הזה", אמרה ד"ר ברנרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully