וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: קטאנג'י ג'קסון הושבעה לשופטת בית המשפט העליון

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 19:52

ג'קסון הוא השופטת ה-116, האישה השישית והאדם השחור השלישי לכהן כשופט מאז היווסדותו ב-1789. בראון בת ה-51 מצטרפת לגוש הליברלי בבית משפט עם רוב שמרני של 6-3

קטאנג'י בראון ג'קסון הושבעה היום (חמישי) לשופטת בית המשפט העליון, ועשתה היסטוריה כאישה השחורה הראשונה במוסד. בראון בת ה-51 מצטרפת לגוש הליברלי בבית משפט עם רוב שמרני של 6-3 . ההשבעה שלה כמינוי של הנשיא ג'ו ביידן מחליפה את השופט סטיבן ברייר הפורש. ברייר הוא השופט המבוגר ביותר ופרישתו נכנסה לתוקף היום.

"בשם כל חברי בית המשפט, אני שמח לברך את השופטת ג'קסון לבית המשפט ולקריאה המשותפת שלנו", אמר נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס בטקס.

טקס ההשבעה של שופטת בית המשפט העליון קטאנג'י בראון ג'קסון, 30 ביוני 2022. רויטרס
טקס ההשבעה של קטאנג'י בראון ג'קסון/רויטרס

סקר של רויטרס/איפסוס מצא השבוע כי למרבית האמריקנים - 57% - יש דעה שלילית על בית המשפט בעקבות הפיכת פסיקת רו נגד וייד לגבי הזכות להפלה, שינוי משמעותי לעומת מוקדם יותר החודש, אז היה רוב צנוע שהחזיק דעה חיובית על המוסד.

ג'קסון היא השופטת ה-116, האישה השישית והאדם השחור השלישי לכהן כתפקיד מאז היווסדותו של בית המשפט ב-1789.

ביידן מינה אותה בשנה שעברה לבית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה לאחר שכיהנה שמונה שנים כשופטת פדרלית בבית משפט מחוזי. בדומה לשלושת השופטים שמינה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ג'קסון צעירה דיה כדי לשרת עשורים בתפקיד.

קטאנג'י בראון ג'קסון וג'ו ביידן. רויטרס
קטאנג'י בראון ג'קסון ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

הסנאט אישר את המינוי של ג'קסון בהצבעה של 53-47 ב-7 באפריל, ושלושה שופטים רפובליקנים הצטרפו לשלושת הליברלים בתמיכה בה. המינוי שלה אינה משנה את המאזן האידיאולוגי שקיים כעת בבית המשפט.

"עברו 232 שנים ו-115 מינויים קודמים כדי שאישה שחורה תיבחר לכהן כשופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית", אמרה ג'קסון ב-8 באפריל. "אך עשינו זאת - עשינו זאת - כולנו, כולנו".

ברייר הודיע בינואר על תוכניתו לפרוש, לאחר שכיהן בתפקיד מאז מונה על ידי הנשיא ביל קלינטון ב-1994. ג'קסון כיהנה תחתיות בתחילת הקריירה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully