וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינימום של שנתיים מאסר: אושר החוק שמטרתו להחמיר את העונש על התעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 19:13

הצעת החוק של ח"כ אופיר כץ מהליכוד אושרה בקריאה שניה ושלישית. היא קובעת כי כל מי שיורשע בסעיף התעללות בפעוטות ייגזר עליו עונש של מאסר בפועל באורך של מינימום שנתיים. "עשינו צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו", אמר כץ. "כל מתעללת תשב בכלא"

בווידאו: גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות/מערכת וואלה!

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד שמטרתה להחמיר את העונש על התעללות בפעוטות. הצעת החוק קובעת עונש מינימום של שנתיים מאסר, מינימום של חמישית מהעונש המירבי לעבירת ההתעללות בחסר ישע אשר עומד על תשע שנים.

משמעות ההצעה היא שכל מי שיורשע בסעיף זה ייגזר עליו עונש מינימום של מאסר בפועל באורך מינימום שנתיים. ח"כ כץ יזם את הצעת החוק בעקבות שורה ארוכה של פסקי דין מקלים בתיקי אלימות קשים כלפי פעוטות, שיצרו היעדר הרתעה ומידתיות, ועוררו ביקורת ציבורית קשה. בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות מקרי ההתעללות בגנים, ולפי נתוני המשטרה, רק בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ- 400% בתיקים אלו. כץ סבור כי החוק יביא להתקדמות משמעותית במיגור התופעה ושמירה על בטחון הילדים.

גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
מינימום של שנתיים מאסר. גן ילדים/פלאש 90, מיכאל גלעדי

לדבריו, "אחרי מלחמה קשה של שלוש שנים עשינו היום צעד היסטורי בהגנה על הילדים של כולנו, כל מתעללת תשב בכלא. יחד עם ההורים נאבקנו והבאנו שינוי אמיתי כנגד כל הסיכויים, המשרדים והרשויות שעמדו בדרך. אני גאה ומתרגש שהצלחתי להעביר את הצעת החוק החשובה הזו. אני מתחייב להמשיך לזעוק את זעקתם של הילדים וההורים ולהילחם למענם. אני מודה ליו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת גלעד קריב על הסיוע הרב להעברת החוק ולשר המשפטים על התמיכה".

אלונה דניאל, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מסרה בתגובה: "זכינו להגיע לרגע שאליו חתרנו 3 שנים. ממערכת משפט שהסתכלה עלינו בתמיהה, למערכת משפטית שמכירה במכת המדינה ומתגייסת בהסכמה לענישת מינימום תקדימית למתעללות בילדים. מהיום יזכו הפעוטות שנפגעו לצדק. מודים מכל הלב לחבר הכנסת אופיר כץ, שהולך איתנו יד ביד ונלחם עבור הילדים".

יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית, דורית חזן, מסרה בעקבות אישור החקיקה: "מדובר ביום היסטורי ששם את התלמידים והילדים בקידמת הבמה. עם זאת, חובה להכין תשתית שתכשיר ותבקר את כל מחנכות הגיל הרך מגיל לידה ועד שש, כדי שלא יישנו עוד מקרים מזעזעים שבהם תוקפים חסרי ישע. חובה לעצור את הפגיעה הבאה והדרך היא לקבוע בחקיקה מי רשאית לטפל בילדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully