וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: זעם ציבורי לאחר שגבר נהפך למשותק ברכב משטרתי

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 13:46

ריצ'רד קוקס בן ה-36 מונשם כעת ונאלץ לאכול באמצעות צינורית הזנה, אמר עורך דינו. קוקס נעצר ב-19 ביוני בשל אחזקה לא חוקית של כלי נשק. הוא הועבר למטה משטרת ניו הייבן באזיקים אך לא חגור, כשהנהג ביצע עצירה פתאומית וראשו פגע בדופן המכונית

גבר שחור מניו הייבן בקונטיקט, שנעצר על ידי המשטרה, משותק כעת מהצוואר ומטה לאחר שבמהלך הנסיעה למתקן המעצר אולץ לשבת במושב האחורי של מכונית העצורים ללא חגורת בטיחות בזמן שהמכונית ביצעה עצירה פתאומית, ועקב כך נפצע.

ריצ'רד קוקס בן ה-36 מונשם כעת ונאלץ לאכול באמצעות צינורית הזנה, אמר עורך דינו ג'ק אודונל. קוקס נעצר ב-19 ביוני בשל אחזקה לא חוקית של כלי נשק. הוא הועבר למטה משטרת ניו הייבן באזיקים כשהשוטר שנהג במשאית ביצע עצירה פתאומית כדי למנוע תאונה עם כלי רכב אחר. קוקס נזרק קדימה ומשום שלא היה חגור, ראשו פגע בכוח בדופן המשאית.

התקרית, שצולמה בווידאו, עוררה סערה בקרב משפחתו וחברי הקהילה שזועמים על כך שקוקס הושם במשאית ללא חגורת בטיחות, ועל כך שהנהג, השוטר אוסקר דיאז, ביצע עצירה כה פתאומית כשהוא מודע לעובדה שמאחוריו יושב קוקס לא חגור.

רנדי קוקס נהפך למשותק לאחר תאונה ברכב משטרתי, נגרר על ידי שוטרים לתא המעצר. (New Haven Police Department), צילום מסך
רנדי קוקס נגרר לתא המעצר על ידי השוטרים/צילום מסך, (New Haven Police Department)
רנדי קוקס, נהפך משותק לאחר שנאלץ לנסוע ברכב משטרתי ללא חגורת בטיחות, קונטיקט. SCREENGRAB VIA NEW HAVEN POLICE DEPARTMENT, צילום מסך
רנדי קוקס ברכב המשטרתי ללא חגורת בטיחות/צילום מסך, SCREENGRAB VIA NEW HAVEN POLICE DEPARTMENT

"רנדי קוקס שוכב בבית חולים משותק מהצוואר ומטה בשל הפעולות של מחלקת המשטרה של ניו הייבן", אמר עורך הדין לזכויות אדם בן קראמף, שמייצג את המשפחה. "כשאני מסתכל בסרטון, אני מזדעזע עד עמקי נשמתי".

הסרטון של התקרית שותף על ידי הצוות המשפטי של קוקס בטוויטר, ובו אפשר לראות את קוקס שוכב על הקרקע של המכונית ובועט דלת האחורית בזמן שהיא נוסעת. לאחר מכן הוא מתיישב לפני שנזרק בפתאומיות לעבר אחורי הרכב המשטרתי עם הראש קדימה. לאחר מכן הוא נשמע קורא לעזרה.

בסרטון ממצלמת הגוף של דיאז נשמע קול חבטה עז כשדיאז לוחץ על הצופר ואז נעצר בפתאומיות. לאחר מכן אפשר לשמוע את דיאז מדווח על הפציעה בקשר לפני שהוא בודק את קוקס.

"מה קרה?" הוא שואל בעודו פותח את הדלת האחורית. "האם אתה יכול לזוז? איך הרגל שלך הגיעה לשם? אני לא יכול להזיז אותך, אצטרך לקרוא לאמבולנס", הוא אומר. "איני יכול לזוז", קוקס עונה. "נפלתי. איני יכול להזיז את הזרועות שלי".

דיאז חוזר לרכב המשטרתי ומזעיק אמבולנס לפני שהוא ממשיך לנסוע למטה המשטרה. כשהוא מגיע, שלושה שוטרים יוצאים לדבר עם קוקס ומבקשים ממנו לצאת מהמשאית. קוקס אומר להם שוב ושוב כי אינו יכול לזוז, לפני שהםפ גוררים אותו מהמושב האחורי ומושיבים אותו על הרצפה. "שתית יותר מדי", אחד מהם אומר לקוקס. "שב יפה". "אני לא מרגיש כלום", עונה לו קוקס לפני שהשוטרים עוזרים לו להתיישב בכסא גלגלים.

השוטרים ממשיכים לנזוף בקוקס בעודו יושב ללא יכולת לזוז בכסא. הם שואלים אותו אם לקח סמים או שתה אלכוהול, והוא מכחיש. בשלב מסוים אומר קוקס כי הצוואר שלו שבור. השוטרים אז גוררים אותו על הקרקע לתא המעצר.

"הוא בסדר גמור. רוצה שאשים אותם עליו?" אומר שוטר אחד ומצביע על האזיקים. הסרטון מסתיים בשוטר שאוזק את קוקס בקרסוליו לפני שהוא סוגר את דלת התא.

על פי סרטון מצלמת הגוף של דיאז, אפשר לראות שהוא נסע במהירות מופרזת. דיאז ושוטרת נוספת שהיתה עמו, בטסי סגווי, כמו גם השוטרים שגררו את קוקס מחוץ למשאית הוצאו לחופשה מינהלתית, על פי משטרת ניו הייבן.

לטויה בומר, אחותו של קוקס, אמרה לאחר המקרה: "אני רוצה לדעת מי היה האדם שראה את מה שקרה ואמר, 'אולי הוא לא מתבדח, אולי הוא לא שיכור, אולי הוא במצוקה'", היא אמרה במסיבת עיתונאים. "מי יתלוצץ על דבר כזה?"

עוזר מפקד משטרת ניו הייבן, קארל ג'ייקובסון, אמר כי המחלקה "תשעה הכל כדי להשיג לקוקס צדק".
"זה לא רגע של גאווה בעבור המשטרה או בעבורי", הוא אמר ביום שלישי. "כולנו מוטרדים ממה שקרה, ואני רוצה צדק לרנדי גם כן. כולנו נעבוד יחד כדי לבצע שינויים".

האחראי על מידע ציבורי במחלקת משטרה של קונטיקט, סקוט שמוויי, אמר ל"ווייס ניוז", כי "משטרת מדינת קונטיקט נטלה את ההובלה בחקירה הפלילית של התקרית. היא פתוחה לדיאלוג עם הקהילה ולביצוע שינויים הכרחיים כדי להבטיח שתקריות מסוג זה לא יישנו", הוא אמר. "אנו מאחלים לקוקס החלמה מהירה ומלאה, נמשיך לתמוך בו ובמשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully