וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת חצי שנה מתה לאחר שנשכחה ברכב באלעד

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 12:22

התינוקת הובהלה לבית החולים שניידר לאחר ששהתה במשך כשלוש שעות ברכב. מעט לאחר מכן נקבע שם מותה. מתחילת השנה מתו שלושה ילדים כתוצאה מהילכדות או שכחה ברכב. "לא לבנות על ניסים ולאמץ הרגלי התנהגות בטוחה - להשאיר במושב האחורי חפץ חיוני ולהתקין מערכת חכמה"

תינוקת במבצ אנוש לאחר נשכחה ברכב באלעד במשך כשלוש שעות. 30 ביוני 2022. מד"א
התינוקת שהתה ברכב כשלוש שעות. הזירה, היום/מד"א

תינוקת כבת חצי שנה מתה היום (חמישי) לאחר שנשכחה ברכב באלעד. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותה במצב אנוש לבית החולים שניידר בפתח תקווה תוך פעולות החייאה, ושם כעבור זמן קצר נקבע מותה.

התינוקת שהתה ברכב במשך כשלוש שעות. חובשי רפואת חירום במד"א יהודה פוריס ויונתן דדון סיפרו כי כשהגיעו למקום הייתה המולה גדולה סביב הרכב. "הביאו אלינו תינוקת שהייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, וחמה מאוד למגע לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור".

"מיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שככלו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות תוך כדי שאנחנו מקררים אותה", פירטו החובשים, "הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי".

בעקבות המקרה, ד"ר מירב מור, רופאה בכירה במחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מזכירה להורים לעשות ככל הניתן על מנת להימנע ממצבים אלו וממליצה להורים לאמץ הרגלים שיסייעו למנוע את האסון הבא. "יש לסכם מראש עם בן הזוג או אדם אחר על הודעה כי הורידו את הילד בגן או הגיעו ליעד המתוכנן", ממליצה ד"ר מור, "יש להניח במושב ליד התינוק את מכשיר הסלולר או התיק. בנוסף, ניתן להוריד אפליקציות לנייד המתריעות מפני שכחת ילד ברכב ברגע שיוצאים ממנו. גם באפליקציית הוויז ניתן להפעיל תזכורת 'ילד ברכב'".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2022 מתו שלושה ילדים כתוצאה מהילכדות או שכחה ברכב. בשנת 2021 מתו שישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.

ילד בן 6 מת לאחר שנשכח במכונית, מועצה אזורית שדות נגב, 31 באוגוסט 2021. מד"א
"שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו"/מד"א

"שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו", מסרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "זה קורה בגלל קצר במוח בין הזיכרון לטווח ארוך לזיכרון לטווח קצר שגורם לנו לפעול על אוטומט. לרוב שכחה ברכב מתרחשת בשל יציאה מהשגרה, עומס, עייפות או הסחת דעת"

"בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות, ולגרום במהירות לקריסת מערכות אצל תינוקות ופעוטות. במיוחד היום, עם תחילת חופשת הקיץ אני קוראת להורים לא לבנות על ניסים ולאמץ הרגלי התנהגות בטוחה", אמרה סילבינגר והוסיפה, "בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית לוודא שאף אחד לא נשכח, מתקשרים לבן או בת הזוג בסוף הנסיעה או משאירים חפץ חיוני במושב האחורי. במקביל, יש להתקין מערכת חכמה למניעת שכחה בכל רכב בו נוסעים ילדים מתחת לגיל 4. זה בידיים שלנו למנוע את האסון הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully