וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוכני השירות החשאי מכחישים שטראמפ תקף אותם במכונית

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 12:30

בשימוע השישי של הוועדה שחוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול, סיפרה העדה קסידי הצ'ינסון כי נאמר לה שהנשיא לשעבר ניסה להשתלט על ההגה ולתקוף סוכן משום שלא קיבל את מבוקשו - להצטרף לתומכיו המתפרעים בגבעת הקפיטול

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ סיים את הנאום שלו בעצרת בבוקר ה-6 בינואר 2021, ונכנס לשברולט סברבן השחורה שלו. מה שהתרחש לאחר מכן, על פי העדות של קסידי הצ'ינסון, העוזרת של ראש הסגל מארק מדוז במהלך כהונת טראמפ, נשמע מטורף, ויש רבים החולקים כעת על כך.

לדברי הצ'ינסון, טראמפ רצה להמשיך מהעצרת לגבעת הקפיטול כדי להצטרף לתומכיו, שסירבו לקבל את העובדה שהפסיד בבחירות. צוות האבטחה שלו סרב, לדבריה, לקחת אותו לקפיטול בידיעה שיש אפשרות לאלימות, במיוחד על רקע העובדה שההמון הזועם התחמש בנשק.

בווידאו: עדותה של קאסידי האצ'ינסון, עובדת לשעבר בבית הלבן בועדת החקירה לאירועי הפריצה לקפיטול/רויטרס

הצ'ינסון תיארה בעדותה בשימוע של ועדת בית הנבחרים החוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ביום שלישי בערב כי אנתוני אורנטו, סגנו של ראש הסגל, כי טראמפ ניסה לתפוס את ההגה של המכונית שבה נסע כשנאמר לו כי אינו יכול להצטרף לתומכיו בגבעת הקפיטול. היא הוסיפה כי לדברי אורנטו, טראמפ זינק על סוכן השירות החשאי הראשי שלו, רוברט אנגל, וניסה לחנוק אותו בדרישה כי ימלא את מבוקשו, למרות האזהרות שלו כי המצב נהפך למסוכן.

כעת, גורמים בשירות החשאי חולקים על העדות, והסוכנים של טראמפ מוכנים לספק פרטים לגבי מה שהתרחש במכונית. העובדה שהם נכונים לדבר היא צעד חריג ביותר של סוכנות שבאופן היסטורי מציבה במקום הראשון את הצורך לשמור על חשאיות בכל הנוגע לנשיא.

קסידי הצ'ינסון, עוזרת של מארק מדוז, ראש הסגל של דונלד טראמפ, מעידה בשימוע על המתקפה על גבעת הקפיטול, 28 ביוני 2022. רויטרס
קסידי הצ'ינסון בשימוע/רויטרס

מקור המקורב לשירות החשאי אמר ל-CBS ניוז כי נהג המכונית ואנגל מוכנים להעיד תחת שבועה כי טראמפ לא ניסה השתלט על ההגה ולא העליב אותם מילולית או פגע בהם פיזית. שלושה סוכנים אחרים שליוו את טראמפ באותו יום גם כן חולקים על העדות שניסה לתפוס את ההגה או תקף את אחד הסוכנים, אמר מקור ל"וושינגטון פוסט".

אתמול (רביעי) ג'ודי האנט, עורך דין של הצ'ינסון, אמר כי הלקוחה שלו "עומד מאחורי העדות שסיפקה תחת שבועה" וכי הוא קורא לכל מי שיודע פרטים על התנהגותו של טראמפ במכונית לבוא להעיד בפני הוועדה.

בראיון לרשת NBC, חברת הוועדה, סטפני מרפי, דמוקרטית מפלורידה, אמרה כי "אורנטו לא זוכר בבירור מה קרה, לעומת הצ'ינסון" . חבר הקונגרס ג'יימי רסקין, דמוקרטי ממרילנד, וחבר נוסך בוועדה, אמר כי העדות של הצ'ינסון היא "הראיה" העיקרית. "איני מודע לראיות שסותרות את העדות שלה", הוא הוסיף.

עם זאת, לדברי אנתוני ג'וליילמי, דובר של השירות החשאי, הוועדה לא יצרה קשר עם הסוכנות לגבי העדות של הצ'ינסון על הנסיעה במכונית לפני השימוע. אורנטו, שהיה אחראי על צוות השירות החשאי של טראמפ לפני שמונה לסגן ראש הסגל שלו, ואנגל, סיפקו עדות בפני הוועדה לפני שהצ'ינסון העידה, אך הם מוכנים לעשות זאת שוב, אמר מקור בשירות החשאי.

המהומות בוושינגטון | הפגנות תומכי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ  מחוץ לגבעת הקפיטול 6 בינואר 2021. רויטרס
המהומות על גבעת הקפיטול/רויטרס

המחלוקת מבליטה את מערכת היחסים של טראמפ עם צוות השירות החשאי שלו, שאינה דומה למערכות יחסים דומות אחרות בעבר. על פי מקורות המעורים בנושא, הסוכנים העריצו את טראמפ ותמכו בו יותר מאשר כל נשיא אחר, וטראמפ מצדו, הוסיפו המקורות, טיפח את הנאמנות שלהם.

טראמפ אף ניסה הפוך את הסוכן הראשי לו לחלק מהצוות הפוליטי האישי שלו. הוא מינה את אורנטו לסגן ראש הסגל - צעד שהפתיע רבים שראו בכך מינוי לא ראוי. מנגד, סוכנים גם היו ידועים בחיבתם לחלק מהנשיאים, לדוגמא, ג'ורג' בוש האב, בעוד רבים מהם על פי דיווחים לא חיבבו את ביל קלינטון, ובמיוחד את אישתו הילארי. אך הם תמיד התעקשו שהם אינם חלק מהצוות הפוליטי.

העובדה שסוכניו של טראמפ מוכנים כעת לבוא להגנתו של הבוס שעליו היו צריכים להגן היא בעייתית, ומציבה את השירות החשאי בעמדה בעייתית שלא היה בה עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully