וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: פרדיננד מרקוס הבן הושבע לנשיא 36 שנה אחרי שאביו הודח

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 11:10

פרדיננד מרקוס הבן ניצח בבחירות לנשיאות בחודש שעבר לאחר שינוי תדמית מוצלח של המשפחה הידועה לשמצה שחיה חיי מותרות בזבזניים על חשבון העם

בנו של העריץ פרדיננד מרקוס הושבע היום (חמישי) לנשיא הפיליפינים, והשלים א החזרה המדהימה של אחת מהשושלות הפוליטיות המפרסמות ביותר באסיה, 36 שנים לאחר שהאב הודח ונמלט מהמדינה.

פרדיננד מרקוס הבן ניצח בבחירות לנשיאות בחודש שעבר לאחר שינוי תדמית מוצלח של המשפחה הידועה לשמצה שחיה חיי מותרות בזבזניים על חשבון העם. בנאום שחזר על סיסמת הקמפיין שלו, אחדות, "בונגבונג" התחייב לקדם את המדינה תחת כהונתו עם מדיניות שתיטיב עם כולם, והודה לציבור על כך שהעניק לו את "אחד המנדטים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הדמוקרטיה הפיליפינית".

"אתם לא תתאכזבו, אז אל תחששו", הוא אמר בטקס ההשבעה שלו, בעודו מוקף במשפחתו, אחותו אימי הסנאטורית, ואמו אימלדה בת ה-92. מרקוס הבן בן ה-64 הילל את שלטונו של אביו המנוח ואמר כי הנשיאות שלו מתמקדת בעתיד.

טקס ההשבעה של נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס הבן. רויטרס
טקס ההשבעה של פרדיננד מרקוס הבן/רויטרס

"הכרתי פעם אדם שראה כמה מעט הושג מאז העצמאות, אך הוא עשה זאת לעתים עם תמיכה ולעתים בלעדיה", הוא אמר. "כך יהיה גם עם בנו. גם ממני לא תשמעו תירוצים. אין להסתכל אחורה בזעם או בנוסטלגיה".

פרדיננד האב שלט במדינה מ-1965-1985 תחת משטר צבאי, מה שסייע לו להדק את שלטונות עד שהודח ונמלט לגלות עם משפחתו לאחר מהפכת "כוח העם" ב-1986.

פרדיננד מרקוס הבן. רויטרס
טקס ההשבעה של פרדיננד מרקוס הבן/רויטרס

כעת, הבוחרים מקווים כי בנו יספק משרות ויוריד את יוקר המחיה במדינה בת 110 מיליון התושבים, רבע מהם משתכרים פחות מ-2 דולרים ביום.

בנאום בן 30 דקות,מרקוס הבן התחייב לרפורמה בחינוך, לשיפור היצע המזון, שיפור תשתיות, ניהול מים ואספקת אנרגיה. "אני מבין את חשיבות האחריות המוטלת על כתפיי. איני לוקח אותה בקלות ראש ואני מוכן למשימה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully