וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים לוואלה!: לא הושגה התקדמות במו"מ העקיף עם איראן בקטאר

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 20:48

לדברי בכירים אמריקנים האיראנים לא הפגינו תחושת דחיפות בשיחות, העלו מחדש נושאים ישנים שכבר סוכמו לפני חודשים ואפילו העלו נושאים חדשים שכלל אינם קשורים להסכם הגרעין משנת 2015. "אם יש צד שצריך לקבל החלטות אלה הם האיראנים", אמר בכיר אמריקני

בווידאו: הצהרות של לפיד ובלינקן לקראת פסגת הנגב/צילום: לע"מ

אחרי יומיים של מו"מ עקיף בין ארצות הברית לאיראן בקטאר בתיווך האיחוד האירופי לא הושגה כל התקדמות בנסיונות להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015 והמבוי הסתום נותר על כנו, כך אמרו לוואלה! בכירים בממשל האמריקני.

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
שיחות הגרעין בווינה, נובמבר/רויטרס

למה זה חשוב:

  • השיחות בקטאר עשויות להיות ההזדמנות האחרונה של הצדדים להשיג הסכם גרעין חדש לפני שההתקדמות האיראנית בתכנית הגרעין וההגבלות שהיא הטילה על פקחי האו"ם יהפכו אותו ללא רלוונטי.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה הם אומרים:

  • "האיראנים לא הפגינו תחושת דחיפות, העלו מחדש נושאים ישנים שכבר סוכמו לפני חודשים ואפילו העלו נושאים חדשים שכלל אינם קשורים להסכם הגרעין משנת 2015", אמר בכיר בממשל האמריקני.
  • הבכיר בממשל האמריקני הוסיף: "יש עסקה על השולחן כבר כמה חודשים. אם יש צד שצריך לקבל החלטות אלה הם האיראנים. זה המצב כבר תקופה ארוכה".

התמונה הגדולה:

  • השיחות העקיפות היו בקיפאון במשך למעלה משלושה חודשים על רקע הדרישה האיראנית שארצות הברית תסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב.
  • השיחות חודשו בעקבות פגישה של שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל עם שר החוץ האיראני חוסין אמיר עבדולאהיאן ביום שבת בטהראן.

מאחורי הקלעים:

  • השליח האמריקני לנושא איראן רוב מאלי וסגן שר החוץ האיראני עלי באגרי ניהלו ביום שלישי וביום רביעי שיחות עקיפות בקטאר. בכיר באיחוד האירופי העביר את המסרים בין שני הצדדים.
  • מקור שמעורה בתכני השיחות ציין כי צוות המו"מ האמריקני הגיע לדוחה עם ציפיות נמוכות מאוד לגבי מה שהוא עומד לשמוע מהאיראנים. המקורות ציינו שהציפיות הנמוכות התבררו כמדוייקות.
  • סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" שמזוהה עם משמרות המהפכה מסרה כי לא הושגה התקדמות בשיחות והאשימה את ארצות הברית באחריות לכך. לפי הדיווח ארצות הברית סירבה לתת לאיראן ערבויות לגבי הרווח הכלכלי שאיראן תזכה בו אם תחזור להסכם הגרעין.
  • בדיווח של "תסנים" נמסר כי "החולשה של ממשל ביידן" היא זו שהובילה לחוסר היכולת של ארצות הברית לקבל את ההחלטות הנחוצות לשם חזרה להסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully