וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הראשונה לכהן כנשיאת האסיפה הלאומית בצרפת - עורכת דין יהודיה

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 16:09

בראון-פיבט נולדה בננסי. סבה ברח מהנאצים והיגר לעיר מפולין בשנות ה-30, שם קיבל את מדליית הרזיסטנס (מדליית ההתנגדות), עיטור שהוענק במדינה במלחמת העולם השנייה. היא נשואה לבכיר בלוריאל, ולזוג יש חמישה ילדים

יעל בראון-פיבט, עורכת דין ממוצא יהודי בת 51, נבחרה היום (רביעי) ליו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. היא האישה הראשונה שנבחרה לכהן בתפקיד.

בחודש שעבר מינה נשיא צרפת עמנואל מקרון את אליזבת בורן, שאביה היה יהודי, לראש ממשלת צרפת - האישה השנייה שמכהנת אותה בתפקיד מאז 1992. שתי הנשים שייכות למפלגת הרפובליקה בתנועה!‏ של מקרון.

בראון-פיבט נבחרה לראשונה לאסיפה הלאומית ב-2017. במאי 2022 היא מונתה לשרה הממונה לשטחי צרפת מעבר לים, אך התפטרה מהתפקיד כדי להתמודד על משרת נשיא האסיפה הלאומית הנחשב לתפקיד הרביעי בחשיבותו במדינה.

יעל בראון-פיבט. רויטרס
סבה היה יהודי, יעל בראון-פיבט/רויטרס

למדה בבית ספר יהודי

בראון-פיבט נולדה בעיר ננסי ב-1970. סבה ברח מהנאצים והיגר לעיר מפולין בשנות ה-30. הוא אף קיבל את מדליית הרזיסטנס (מדליית ההתנגדות), עיטור שהוענק על ידי הוועדה הצרפתית לשחרור לאומי, במלחמת העולם השנייה. העיטור נוסד בצו של הגנרל שארל דה גול מ-9 בפברואר 1943 "להכיר במעשי האמונה המדהימים והאומץ, שבצרפת, באימפריה ובחו"ל, תרמו להתנגדות העם הצרפתי נגד האויב ונגד שותפיו מאז 18 ביוני 1940".

לדבריה, היא "נכדתם של יהודים סלאבים מצ'כיה, פולין וגרמניה שהיגרו לצרפת בשנות ה-30". בראון-פיבט למדה בבית הספר היהודי Akiva בשטרסבורג כילדה וחגגה חגים יהודיים עם משפחתה.

במהלך הקריירה הפוליטית שלה, בראון-פיבט היתה יעד למתקפות אנטישמיות ברשתות החברתיות. ב-2021 היא צייצה קטעים ממיילים שכללו דברי שנאה אנטישמיים שקיבלה כשכיהנה כיו"ר ועדת המשפט של הפרלמנט, כולל מייל אחד שבו נכתב "הגיע הזמן, המוסלמים יטפלו בך", ואזכורים למחנות מוות.

ב-2019 היא תמכה בהצעת חוק למאבק באנטישמיות שמבוססת על ההגדרה של המושג "אנטישמיות" לפי הקריטריונים של "כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה". בין השאר, קובעת ההגדרה כי התנגדות לקיום מדינת ישראל היא אנטישמיות. בראון-פיבט היתה חברה בקבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-צרפת ב-2017-2022, וביקרה בישראל כמה פעמים.

ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן. AP
ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן/AP

בראון-פיבט נשואה לאהוב נעוריה, ויאני, מנהל בכיר ביצרנית הקוסמטיקה לוריאל. לזוג חמישה ילדים. לדבריה, בחלק הראשון של הנישואים, היא עקבה אחריו כשנסע לחו"ל. כעת, הוא זה שמסתגל ללוות אותה, כפי שציינה בראיון למגזין "מארי-קלייר" בספטמבר 2018:

"כשפגשתי את ויאני, היינו בתיכון. בתחילה, כשנשלח מטעם העבודה לטייוואן, ואחר כך ליפן ופורטוגל, עקבתי אחריו עם הילדים. כשחזרנו לצרפת, הוא כיבד את הבחירות שלי. הוא הגיע להופעה הציבורית הראשונה שלי כשנכנסתי לפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully