וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: חשש מאלימות לאחר עריפת ראש של חייט הינדי

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 14:55

משטרה במדינת רג'סטאן אסרה על התכנסויות ציבוריות והפסיקה את שירותי האינטרנט, יממה לאחר ששני מוסלמים העלו סרטון שבו הם נוטלים אחריות לרצח של חייט בשל אימרות נגד הנביא מוחמד

בווידאו: טקס שריפת גופת גבר הינדי י שנהרג על רקע מתיחות דתית/צילום: רויטרס

מחשש להתפרצות של אלימות דתית, המשטרה במדינת רג'סטאן בהודו אסרה היום (רביעי) על התכנסויות ציבוריות והפסיקה את שירותי האינטרנט, יממה לאחר ששני מוסלמים העלו סרטון שבו הם נוטלים אחריות לרצח של חייט בעיר אודייפור.

שני חשודים נחקרו על ידי חוקרים פדרליים היום, והמשטרה מתכוננת לכל אי נחת במדינה הצפון מערבית. "אנחנו תחת הוראות נוקשות למנוע כל סוג של מחאה או הפגנה שאמורה לגנות את הרצח", אמר קצין במשטרה, האווה סינג גומאריה, לרויטרס והוסיף כי הרצח זעזע את האומה.

מתוך סרטון של שני מוסלמים שרצחו חייט הינדי בהודו. טוויטר, אתר רשמי
מתוך הסרטון/אתר רשמי, טוויטר

בסרטון נראים שני גברים מזוקנים משחיזים סכין קצבים ואומרים כי הם נוקמים את העלבון לנביא מוחמד שנגרם על ידי הקורבן. הם גם התייחסו לנופור שארמה, הדוברת לשעבר של מפלגת השלטון ההינדית (BJP), שאמירותיה על הנביא מוקדם יותר החודש הציתו את הזעם בהודו ובחו"ל.

שר הפנים של הודו אמיט שאה צייץ כי המשטרה הפדרלית השתלטה על החקירה של "הרצח הברוטלי" של קאנהאייה לאל טלי. "ייבדקו גם קשרים בינלאומיים במסגרת החקירה", הוא אמר. על פי הרשויות המקומיות של אודייפור, שני התוקפים ערפו את ראשו של טלי ואת גרונו בזמן שהחייט לקח את מידותיהם.

לדברי באווארלאל תודה, גורם רשמי בעיריית אודייפור, החייט נעצר מלכתחילה בשל פוסט ברשתות החברתיות שהעלה בתמיכה בדוברת BJP שהודחה בשל אמירותיה, שהגיע מהטלפון הסלולרי שלו. לאחר ששוחרר, החייט אמר למשטרה ב-15 ביוני כי איימו עליו.

הפגנות נגד הודו בשל אמירות על הנביא מוחמד, יוני 2022. רויטרס
הפגנות בהודו לאחר אמירות נגד הנביא מוחמד/רויטרס

"טרוריסטים הוציאו להורג את אבי באופן המזעזע ביותר, המדינה חייבת לעמוד לצד המשפחה ולדרוש צדק", אמר בנו של הקורבן, יאש, לרויטרס. גופת האב נשרפה היום. לדברי הבן, יש לגזור עונש מוות על הרוצחים.

פוליטיקאים ומטיפים גינו את הרצח. "התקרית זעזעה את מאמיני האיסלאם, הפשע המתועב שביצעו שני הגברים הוא מנוגד לאיסלאם", אמר מאולאנה אחמד סידיקי, איש דת מוסלמי באודייפור.

בסרטון אחר שהועלה לרשת, אחד התוקפים איים גם על ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי, ואמר כי הסכינים שלהם ימצאו אותו גם כן. המדיניות הלאומנית שמרנית של מודי "ראשית הינדים" עוררה מתיחות במדינה שבה המוסלמים מהווים 13% מ-1.4 מיליארד האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully