וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ה-26 שאחראית ל"הספד הפוליטי" של טראמפ: כיצד נהפכה קסידי הצ'ינסון לכוכבת בן לילה?

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 16:26

עוזרת ראש הסגל סיפקה לפאנל שחוקר את מעורבות דונלד טראמפ במתקפה על גבעת הקפיטול - ולעולם כולו, עדות חסרת תקדים על התנהלותו. ייתכן שבכך סללה את הדרך להגשת כתב אישום פלילי נגדו

בווידאו: עדותה של קאסידי האצ'ינסון, עובדת לשעבר בבית הלבן בועדת החקירה לאירועי הפריצה לקפיטול/רויטרס

שנה וחצי לאחר המתקפה הקטלנית על גבעת הקפיטול, חקירה מתמשכת ושישה שימועים מלאי עדויות חסרות תקדים - אתמול (שלישי) הגיע הרגע שכולם יזכרו: העדות של עוזרת ראש הסגל של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קסידי הצ'ינסון בת ה-26.

הופעתה של קסידי בפני הפאנל, התנהלותה המקצועית והאופן שבו תיארה ברהיטות ובאמינות את התנהגותו הלא שפויה והמסוכנת של נשיא ארצות הברית, מוגדרת הבוקר על ידי פרשנים כעדות שעשויה להוביל להגשת אישום פלילי נגד טראמפ בגין פשעים שקשורים לקנוניה לשיבוש תהליך רשמי או הונאה של ארצות הברית. העיתונאי והסופר בוב וודוורד אף אמר כי השימוע אתמול היה "ההספד הפוליטי של טראמפ".

קסידי הצ'ינסון, עוזרת של מארק מדוז, ראש הסגל של דונלד טראמפ, מעידה בשימוע על המתקפה על גבעת הקפיטול, 28 ביוני 2022. רויטרס
העדות של קסידי הצ'ינסון בפני הפאנל/רויטרס

במשך שעתיים העידה הצ'ינסון בפני הפאנל בעדות ששודרה בשידור חי בטלוויזיה הארצית, ולמרות המעמד המלחיץ שאפילו דמויות בכירות ומנוסות בהרבה ניסו להתחמק ממנו, היא שמרה על קור רוח מרשים - במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בבחורה צעירה שסיימה קולג' לפני כמה שנים ספורות. ובמהלך אחר הצהריים אחד, היא נהפכה מאשת צוות זוטרה לשעבר בבית הלבן לכוכבת וליעד לביקורת חריפה וסביר להניח, לאיומים.

הצ'ינסון הוכיחה בעדות עד כמה היתה קרובה לדמויות העיקריות ששלטו בבית הלבן באותה תקופה, וכי מדוז עצמו כינה אותה בכינוי החיבה "קס". קולה לא נשבר כשחזרה על אמירות מזעזעות של טראמפ ומארק מדוז - והיא אף זכתה לחיבוק חם לאחר השימוע מסגנית יו"ר הוועדה, ליז צ'ייני.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך הכינוס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) ביוסטון, טקסס, ארה"ב, 27 במאי 2022.. רויטרס
טוען שלא הכיר אותה. טראמפ/רויטרס

העדות של הצ'ינסון היתה חשובה במיוחד משום שהיא היתה לצדו של ראש הסגל מדוז (שסרב להופיע בפני הפאנל), בכל התקופה שהובילה למתקפה על גבעת הקפיטול ובמהלכה. עדותה סייעה במילוי חורים מרכזיים לגבי המעורבות הישירה של טראמפ באותו יום ואף הציבה את מדוז ומקורבים אחרים של טראמפ במרכז אירועים שחשיבותם קריטית לחקירה של וועדת בית הנבחרים ולמשרד המשפטים.

העדות שלה גם העלתה שאלות חדשות לגבי גיבוש אישומים פליליים נגד אלה שסבבו את טראמפ ושיתפו איתו פעולה ב-6 בינואר. "ידעתי שהעדות שלה תהיה מרשיעה", צייצה אליזה פארה גריפין, לשעבר חלק מצוות התקשורת של הבית הלבן שהיתה מיודדת עם הצ'ינסון. "אך לא ידעתי שהיא תהיה כה מרשיעה. אני אסירת תודה לה על אומץ הלב והיושרה שלה".

קסידי הצ'ינסון. הבית הלבן, אתר רשמי
היתה לצדו של ראש הסגל. קסידי הצ'ינסון/אתר רשמי, הבית הלבן

הצ'ינסון נולדה בניו ג'רזי וסיימה את לימודיה בתיכון ב-2015, אז קיבלה פרס מעיריית הופוול על תרומה אזרחית יוצאת דופן על "שירותה יוצא הדופן" במועצה. היא סיימה ב-2019 לימודי תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת כריסטופר ניופורט בווירג'יניה. לדבריה, היא היתה הראשונה במשפחתה שהלכה ללמוד בקולג'.

הצ'ינסון התמחתה אצל מצליף המיעוט בבית הנבחרים סטיב סקליס (רפובליקני מלואיזיאנה) ואצל הסנאטור טד קרוס (רפובליקני מטקסס), ונבחרה למתמחה בבית הלבן בקיץ לפני שסיימה את לימודיה בקולג'.

כששבה ללימודים בסתיו, היא קיבלה את מכתב הקבלה שהודיע לה כי נבחרה לעבוד בבית הלבן. לדבריה, היא כל כך התרגשה עד כי התחילה לבכות. "בתור סטודנטית בקולג' דור ראשון, העובדה שנבחרתי לשרת כמתמחה לצד כמה מהסטודנטים האינטליגנטים ושאפתניים ביותר במדינה - רבים מהם מאוניברסיטאות יוקרה - היתה כבוד וחוויית צמיחה עצומה", היא סיפרה ב-2018 בראיון לעיתון האוניברסיטאי. "הצבתי לעצמי יעד אישי לדבוק במסלול של משמעות אזרחית", היא הוסיפה.

ההתרגשות הזאת הגיעה אתמול שיא כשהצ'ינסון אמרה בעצב על אירועי ה-6 בינואר: "ראינו כיצד בניין הקפיטול עובר השחתה בשל שקר" - ולמעשה סיכמה במשפט אחד ארבע שנים של הכהונה המזיקה ביותר ככל הנראה של נשיא במדינה החזקה בעולם.

תומכי דונלד טראמפ במהומות ליד בניין הקונגרס, וושינגטון, ינואר 2021. רויטרס
המהומות בקפיטול. ינואר 2021/רויטרס

טראמפ הגיב מיד עם סיום השימוע ואמר כי כלל לא הכיר אותה והמשיך בהכפשות שונות. עם זאת לדברי סגנית דובר הבית הלבן לשעבר שרה מתיוס, "כל מי שינסה להמעיט בערך של התפקיד שמילאה קסידי הצ'ינסון או בגישה שלה לאגף המערבי ולחדר הסגלגל - או שאינו מבין כיצד עבד הבית הלבן תחת טראמפ או מנסה להכפיש אותה משום שהוא מפחד מעד כמה העדות שלה היתה מרשיעה".

עוזר לשעבר בבית הלבן צייץ בתגובה: "כל בעל תפקיד בכיר בבית הלבן הכיר אותה. גם אם טראמפ טוען שלא הכיר אותה בשמה, הוא בוודאי ידע מי היא. היא טסה באיירפורס1 עם מארק מדוז בכל נסיעה ונסיעה". העוזר הוסיף כי גם אם העדות שלה אמש היתה מטורפת, "היא היתה 100% אמינה".

ברנדן באק, עוזר לשעבר לפול ריאן, דובר הבית הלבן לשעבר (רפובליקני מוויסקונסין), אמר כי הצ'ינסון "תמיד היתה לצדו של מדוז...בכל פגישה היא היתה שם, הוא התעקש על כך". לדבריו, היא היתה תמיד שקטה, ובעיקר נהגה לרשום הערות במהלך פגישות.

הצ'ינסון אף סיפקה הוכחה לאמינות שלה ולנכונות שלה לשתף פעולה עם הפאנל עוד לפני העדות, כשהחליפה את עורך הדין שלה, סטפן פסאטינו, עורך הדין לאתיקה של הבית הלבן בתחילת כהונתו של טראמפ, בעורכת דין חדשה - ג'ודי האנט, המקורבת לג'ף סשנס, הסנאטור הרפובליקני לשעבר מאלבמה, שכיהן כתובע הכללי הראשון של טראמפ והתפטר בנובמבר 2018 לבקשת הנשיא לשעבר.

"התרומה הקטנה שלי"

החשיבות של עדות הצ'ינסון קיבלה משנה תוקף מנורם אייזן, עמית בכיר במכון ברוקינגס ששירת כעורך דין של הדמוקרטים בבית הנבחרים במשפט ההדחה של טראמפ. "קסידי הצ'ינסון עשויה להיות ג'ון דין הבאה", הוא אמר ל"וושינגטון פוסט". דין היה עורך דין נשיאותי שהאשים את הנשיא ריצ'רד ניקסון במעורבות ישירה בפרשיית ווטרגייט במהלך חקירת הסנאט והתובעים הפדרליים.

"התרומה הקטנה שלי לשימור השגשוג והמצוינות האמריקנית היא זיכרון שאנצור במשך כל חיי", אמרה הצ'ינסון בראיון לעיתון האוניברסיטה שלה ב-2018. אחרי אתמול, נראה כי התרומה שלה כבר אינה כל כך קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully