וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בג'דיידה מכר: תושב היישוב בן 31 נורה למוות

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 2:07

קאסם סמרי, תושב ג'דידה מכר, נפצע אנושות לאחר שאלמונים ירו לעברו. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו זמן קצר לאחר מכן. המשטרה פתחה בחקירת המקרה

קאסם סמרי בן ה-31 נורה הערב (שלישי) למוות ביישוב ג'דיידה מכר שבגליל המערבי. הוא נורה על ידי אלמונים, שנמלטו מהמקום לאחר מכן, ופונה במצב אנוש למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

בכפר אמרו כי סמרי, תושב היישוב, יצא מחתונה, כשהאלמונים פתחו בירי לכיוונו, והוא ספג ארבעה כדורים בחזה. במשטרה אמרו שישב בפתח ביתו. לאחר הדיווח על הירי, הגיעו לזירה צוותי טיפול נמרץ חייאן, שהעניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים.

קאסם סמרי, בן 31 מת מפצעיו כתוצאה מירי בג'דיידה-מכר.. תיק החקירה, אתר רשמי
נהרג ביריות לאחר שיצא מחתונה. קאסם סמרי/אתר רשמי, תיק החקירה

ד"ר מהראן מובאריקי רופא מתנדב באיחוד הצלה שהעניק לו סיוע ראשוני בזירה מסר כי "מדובר בצעיר שנפצע קשה. לדברי עוברי אורח הוא נפצע כתוצאה מירי בחתונה". אובאי עבדאללה, חובש נוסף של איחוד הצלה אמר כי "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב קשה ולא יציב - שם נאלצו לקבוע את מותו". המשטרה פתחה בחקירה, סורקת אחר המתנקשים ובמקביל סגרה את הזירה, גובה עדויות ואוספת ממצאים

לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, מדובר בקרבן הרצח הערבי ה-13 לחודש יוני, החודש הרצחני ביותר ב-2022. מאז תחילת השנה נרצחו כבר 43 ערבים.

אמבולנס,  15 בנובמבר 2020. צוריה זאבי, TPS
מדובר בקרבן הרצח הערבי ה-13 לחודש יוני. אמבולס מד"א/TPS, צוריה זאבי

עמר בר לב, השר לביטחון פנים אמר ביום שני לוועדה לביטחון פנים בכנסת כי מהרגע שנכנס לתפקיד השר לביטחון פנים "התפקיד העיקרי שלי הוא המלחמה בפשיעה ברחוב הערבי". זאת, בדיון לבחינת תוצרי פעילות "מסלול בטוח" למיגור הפשיעה בחברה הערבית. התוכנית החלה לפעול לפני כשמונה חודשים וצפויה להמשיך עד תום השנה הנוכחית.

יו"ר הוועדה, חה"כ בן ארי ציינה בפתח הדיון כי מדובר בדיון מעקב חמישי בוועדה בנושא זה של 'המסלול הבטוח' והוסיפה כי לצערה יהיה זה גם הדיון האחרון "ליווינו את משרדי הממשלה והיו דיונים במקביל בנושאים שונים. אני לא חושבת שאי פעם היתה תוכנית אמיתית לה שותפים שישה משרדים וראינו כאן את העבודה שנעשתה והוכיחה את עצמה במלחמה בפשיעה הערבית".

המרכז הרפואי לגלילאתרהוראות הגעה, נהריה. אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
"אדוני השר לביטחון פנים נכשלתם". המרכז הרפואי לגליל בנהריה/אדריאן הרבשטיין

מנגד, אמרה ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי "מדברים על הצלחה גדולה ואני פשוט לא מאמינה. בימים האחרונים בנצרת מתרחשת מלחמת עולם בין שתי משפחות פשע ועומדים להירצח עשרות צעירים והעיר תחת מתקפה". כמו כן, רינאווי-זועבי פנתה בדבריה למשטרה ולשר הביטחון ואמרה "אני שואלת איפה המשטרה? יותר מ 14 צעירים ערבים נרצחו בחודש האחרון. אדוני השר לביטחון פנים נכשלתם. תשתדלו להיות ישרים!" גם ח"כ רות וסרמן - לנדה ביקרה "אנחנו מאבדים את הצפון והדרום. מעבר לרציחות יש השתלטות של גורמים עוינים על כל הטוב שבמדינה".

סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, הציג בפני הוועדה את הפעילות שנעשתה במסגרת התוכנית 'מסלול בטוח' וציין כי "עברנו שבועיים וחצי מעשי רצח קשים מאד בחברה הערבית. אבל חייבים אורך רוח ולהסתכל רחוק ובתמונה הכוללת וחייבים אורך רוח, ולא להסתכל מאירוע לאירוע, יהיו עוד הרבה ימים לא פשוטים כי הדרך עוד ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully