וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אלימות משטרתית גואה בהפגנות של תומכי הפלות

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 13:07

הפגנות של פעילים בעד הפלות נערכות מאז החלטת בית המשפט העליון להפוך את פסיקת רו נגד וייד, שהעניקה זכות להפלה לנשות המדינה. ההפגנות ברובן שלוות אך זה לא עוצר את המשטרה מפני שימוש בכוח. בלוס אנג'לס הותקפה שחקנית "צער גידול בנות"

ברחבי ארצות הברית מתחזקים החששות מפני אלימות משטרתית ותקיפות של פעילים מתנגדי הפלות, לאחר שורה של תקריות שקרו במהלך הפגנות נגד החלטת בית המשפט העליון ביום שישי להפוך את הפסיקה התקדימית רו נגד וייד, שהעניקה זכות חוקתית להפלות לנשים במדינה.

מאז יום שישי, נערכות הפגנות בערים גדולות בארצות הברית, ומאות אלפי בני אדם יוצאים לרחובות למחות על ההחלטה מעוררת המחלוקת. ההפגנות היו שלוות ברובן, אל בכמה מהן נרשמו מקרי אלימות משטרתית - כולל תקיפה של המפגינים, ותקרית אחת שבה מכונית דרסה מפגינים.

ג'ודי סוויטין, שחקנית "צער גידול בנות" נדחפת על ידי משטרת לוס אנג'לס בהפגנה

הפגנות של תומכי הפלות בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2022. רויטרס
הפגנה בעיר ניו יורק/רויטרס

רשויות החוק נוקטות ביד קשה נגד המפגינים בכמה מדינות, כולל שימוש באלות וגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנות בכוח. בניו יורק נעצרו עשרות פעילים במהלך הפגנות בפארק וושינגטון סקוור, כיכר יוניון ומול בניין ניוזקורפ, היכן ששוכנים האולפנים של פוקס ניוז.

באריזונה, המשטרה ירתה גז מדמיע לעבר המפגינים מתוך בניין הממשלה. לאחר מכן פירסמה המשטרה הצהרה שבה נכתב כי עלה חשש שהמפגינים יחדרו לבניין.

בגריוויל שבקרולינה הדרומית, שישה מפגינים נעצרו לאחר עימות עם המשטרה שהוביל לכמה פצועים. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה שוטר מאיים על אישה עם טייזר ודוחף אישה מבוגרת על המדרכה.

בסידר רפידס שבאייווה דרסה משאית מפגינים, ואישה אחת אושפזה בבית החולים. בלוס אנג'לס בקליפורניה, שחקנית "צער גידול בנות" ג'ודי סוויטין ("סטפאני") מצאה את עצמה מוקפת בשוטרים ונדחפה לקרקע בהפגנה של תומכי הפלות.

היא אמרה בהצהרה כי "האקטיביזם שלנו יימשך עד שהקולות שלנו יישמעו ופעולה תינקט. זה לא ירתיע אותנו, נמשיך להילחם בעבור הזכויות שלנו. לא נהיה חופשיים עד שכולם יהיו חופשיים".

גם עיתונאים שמסקרים את ההפגנות מצאו את עצמם מותקפים. בלוס אנג'לס, שוטר תפס בכוח את העיתונאית טינה דזירה ברג, על אף שענדה תג עיתונות סביב צווארה. סמואל ברסלו, כתב "בברלי הילס קורייר", צולם כשהוא נדחף על ידי המשטרה.

משטרת לוס אנג'לס פירסמה הצהרה בתגובה לבקשת גרדיאן, ובה נכתב כי "משטרת לוס אנג'לס מודעת לסרטון של אישה שנדחפה. נבחן את הכוח שבו נעשה שימוש אל מול הנסיבות והמדיניות של המשטרה. בזמן שהמדינה מתמודדת עם הפסיקה האחרונה של בית המשפט העליון, משטרת לוס אנג'לס תמשיך לאפשר את חופש הביטוח ובמקביל להגן על חיים ורכוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully