וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה אנושית מזעזעת": 46 מהגרים נמצאו מתים במשאית בטקסס

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 11:20

הגופות נמצאו במשאית נטושה בפאתי העיר סן אנטוניו. 16 בני אדם, ובהם 4 ילדים, הועברו לבתי החולים. המשטרה עצרה שלושה חשודים. הטמפרטורה בסן אנטוניו היא 40 מעלות צלזיוס, ובמשאית לא היה מיזוג או מים לשתייה

בווידאו: המשאית שבה נמצאו גופות של 46 מהגרים בסן אנתוניו טקסס/צילום: רויטרס
46 מהגרים נמצאו מתים במשאית בסן אנטוניו טקסס. רויטרס
46 מהגרים נמצאו מתים במשאית בסן אנטוניו, טקסס/רויטרס

לפחות 46 בני אדם נמצאו מתים הלילה (שני) במשאית בסן אנטוניו שבטקסס, כך על פי הרשויות. ראש העיר רון נירנברג אמר כי מדובר ב"טרגדיה אנושית מזעזעת". 16 בני אדם, ובהם ארבעה ילדים, נלקחו לבית חולים, על פי הרשויות. הניצולים היו "לוהטים למגע" וסבלו ממכת חום ותשישות.

סן אנטוניו המרוחקת 250 ק"מ מגבול מקסיקו-ארצות הברית, היא נתיב מרכזי להברחת אנשים מדרום אמריקה. סוחרי האנשים בדרך כלל משתמשים במשאיות כדי להעביר מהגרים לא חוקיים. "היו להם משפחות. הם ניסו למצוא חיים טובים יותר", אמר נירנברג. "זאת פשוט טרגדיה אנושית מזעזעת".

לפחות 40 מהגרים נמצאו מתים במשאית בטקסס, ארה"ב. 28 ביוני 2022. רויטרס
המשטרה בזירה בסן אנטוניו, טקסס/רויטרס
46 מהגרים נמצאו מתים במשאית בסן אנטוניו טקסס. רויטרס
"טרגדיה אנושית מזעזעזת"/רויטרס

"מקרי המוות האלה הם על ביידן"

שירותי החירום הגיעו לזירה בשעה 6 בערב שעון מקומי (3 בבוקר שעון ישראל), לאחר שקיבלו כמה דיווחים על גופה, אמר מפקד הכבאות של סן אנטוניו, צ'רלס הוד. "אנחנו לא אמורים לפתוח משאית ולראות ערמות של גופות בפנים. איש מאיתנו לא מגיע לעבודה ומדמיין לעצמו דבר כזה", אמר הוד. לדבריו, במשאית שננטשה על ידי הנהג, לא היה מיזוג או מים לשתייה.

הטמפרטורות בסן אנטוניו אתמול הגיעו ל-40 מעלות צלזיוס, והחשד הוא כי הקורבנות מתו ממכת חום והתייבשות.

שר החוץ של מקסיקו, מרסלו אבררו, אמר כי שני אזרחי גואטמאלה היו בין הניצולים שהועברו לבית חולים. אזרחות שאר הקורבנות עדיין לא ברורה. שלושה בני אדם נעצרו, והחקירה עברה לסוכנים פדרליים. "אני שבור לב מאובדן החיים הטרגי היום ומתפלל למען אלה שנלחמים על חייהם", אמר אלחנדרו מיורקס, השר להגנת המולדת של ארצות הברית. "יותר מדי חיים אבדו - כולל משפחות, נשים וילדים - במסע המסוכן הזה".

המושל הרפובליקני גרג אבוט האשים את מדיניות ההגירה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתקרית הנוראית. "מקרי המוות האלה הם על ביידן", אמר. "מדובר בתוצאה של מדיניות הגבול הפתוח שלו. אלו ההשלכות הקטלניות של הסירוב שלו לאכוף את החוק".

46 מהגרים נמצאו מתים במשאית בסן אנטוניו טקסס. רויטרס
טקסס היתה עדה לאסונות דומים בעבר/רויטרס

טקסס היתה עדה לאסונות דומים בעבר. ב-2017, עשרה בני אדם מתו ועשרות נפגעו בשל חום לאחר שהתגלו בנגרר של משאית בסניף של וול מארט בסן אנטוניו. על הנהג נגזר מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה בכלא פדרלי.

ב-2003, 18 קורבנות בגילי 7-91 נמצאו מתים במשאית סמי טריילר מחום. הנהג קיבל עונש מאסור של 34 שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully