וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הדגל במלחמה בפשע המאורגן: יצחק אבריג'יל ירצה 3 מאסרי עולם ועוד 30 שנה בכלא

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 11:00

7 שנים לאחר שהוגש כתב האישום, בית המשפט המחוזי גזר את עונשם של הנאשמים ב"פרשה 512", העוסקת בחיסולים בולטים בעולם התחתון. במרכז התיק עומד יצחק אברג'יל, ראש ארגון הפשיעה שהורשע בין השאר ברצח שלושה אזרחים במסגרת ניסיון התנקשות בזאב רוזנשטיין ב-2003

בווידאו: גזר הדין של יצחק אברג'יל/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) על העבריין יצחק אברג'יל שלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנה בכלא במסגרת "פרשה 512", תיק הדגל של הפרקליטות במלחמה בפשע המאורגן. עוד הוחלט כי אברג'יל יפצה את הנפגעים ממנו בסכום של 1.5 מיליון שקלים.

אברג'יל הואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא הואשם גם בייצוא ובייבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה. בלב הפרשה נמצא ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין ב-2003, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע.

אברג'יל לפני תקף את גורמי אכיפת החוק לפני הקראת גזר דינו. "ברגע שתרבות השקר מושרשת עמוק בתוך נבכי המשטרה והפרקליטות עם רוח גבית של בית המשפט, אז השקר נעשה בכל מקום", טען. "תראו את גיבורי ישראל שעלו למשפט - אז מה זה יצחק אברג'יל, היום זה יצחק ארבג'יל מחר זה אנשים אחרים?".

גזר דין פרשה 512 בבית משפט המחוזי תל אביב 28.6.2022. ראובן קסטרו
הדיון בגזר הדין של אברג'יל. היום/ראובן קסטרו

במרכז התיק עומד אברג'יל, שהנהיג את אחד מארגוני הפשיעה הגדולים שפעלו בישראל, ובמסגרת ההליך העידו חמישה עדי מדינה ונאשם אחד מת בתאו בכלא. כתב האישום בפרשה, הוגש ביולי 2015 ומייחס לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נאשמים נוספים שורה של עבירות.

חלק מהנאשמים, בהם מאיר אברג'יל, חתמו על הסדר טיעון בו הם הודו והורשעו. השאר, ובראשם יצחק אברג'יל ויד ימינו אבי רוחן, נאבקו על חפותם במשך השנים, אלא שלפני כחצי שנה הורשע הנאשם המרכזי אברג'יל ברצח של שלושה אזרחים בפיגוע הפלילי בשנת 2003, אז ניסה להתנקש בחייו של יריבו זאב רוזנשטיין. בנוסף קבע בית המשפט כי אברג'יל עמד בראש ארגון פשיעה ושלט בו באופן בלתי מעורער. על רוחן נגזרו 25 שנות מאסר ופיצוי למשפחות הנפגעים.

עוד בוואלה!

יצחק אברג'יל הורשע ברצח 3 אזרחים בניסיון החיסול של זאב רוזנטשיין ובניהול ארגון פשע

לכתבה המלאה
גזר דין פרשה 512 בבית משפט המחוזי תל אביב 28.6.2022. ראובן קסטרו
אברג'יל בדיון גזר הדין. היום/ראובן קסטרו

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים 2006-2002, פעל ארגון פשע ממוסד בארץ ובעולם בראשותו של יצחק אברג'יל, במבנה ייחודי הכולל עשרות מנהלים ו"חיילים" שהתאגדו בקבוצות עברייניות המתמחות בתחומי פשיעה שונים, מהחמורים בדיני העונשין. הקבוצות חלשו על טריטוריות שונות ותחומי עיסוק שונים בהיררכיה סדורה, ותוך שיתוף פעולה ביניהן, במטרה משותפת שעיקרה להשתלט על עולם הפשע בישראל, תוך ניהול מלחמת חורמה עקובה מדם כנגד מי שהגדירו כאויביהם.

שיאה של מלחמה זו הוא באירועים המתוארים באישומים השלישי והרביעי, לפיהם נרצחו מפיצוץ מטען חבלה שנועד לפגוע בזאב רוזנשטיין, שלושה חפים מפשע - נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו עשרות חפים מפשע.

ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בספטמבר 2003. ברקאי וולפסון, אתר רשמי
ניסיון החיסול של רוזנשטיין במהלכו נהרגו 3 חפים מפשע/אתר רשמי, ברקאי וולפסון

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2002 הכריזו יצחק אברג'יל ואחיו מאיר על סכסוך בין ארגונם לבין העבריין רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס ואסי אבוטבול. יצחק אברג'יל חשד כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד הארגון שלו וכי הן אחראיות לרצח אחיו יעקב אברג'יל. במסגרת הסכסוך, וכדי ולבסס את מעמדו של הארגון ואת מעמדו של אברג'יל, רצחו חברי הארגון, לפי האישום, בין 2002 ל-2004 את פליקס אבוטבול, דוד ביטון ("דיידונה"), חנניה אוחנה, וניסו בכמה הזדמנויות לרצוח את זאב רוזנשטיין.

זאב רוזנשטיין, 2017. פלאש 90, פלאש 90
יריבו הגדול של אברג'יל. זאב רוזנשטיין/פלאש 90, פלאש 90

לצד עבירות האלימות החמורות, שלח הארגון זרועותיו גם לעבירות סמים רחבות היקף בישראל ובמדינות שונות ורבות בעולם. זרוע הסמים של הארגון פעלה אף היא באופן מאורגן, היררכי, שיטתי ומקצועי, והניבה רווחים עצומים ששימשו את הארגון להתעצמותו ומימוש מטרותיו.

במסגרת ניהול המשפט נשמעו עשרות עדי תביעה והוגשו לבית המשפט על ידי התביעה אלפי מוצגים, שעיקרם שיחות האזנת סתר, במהלכן נשמעו חברי הארגון מתכננים ומממשים את התוכנית הפלילית של הארגון. בשנת 2020 נמצא יוסף (ז'וז'ו) לוי מת בתאו בכלא איילון. לוי היה אחד החיילים בקבוצה האשדודית והואשם במעורבות בניסיון ההתנקשות בזאב רוזנשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully