וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במודיעין מעריכים: ארגוני הטרור ינצלו את ממשלת המעבר כדי להבעיר את הגבולות

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 21:29

נוכח הרגישות הפוליטית, במערכת הביטחון מזהירים שחיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי עלולים להתיר את הרסן, ואף לפעול צבאית נגד ישראל - דבר ממנו נמנעו עד כה. עוד מסרו שאיראן עלולה לנצל את המצב ולנקום על החיסולים. גורם ביטחוני: "לא כדאי להתעסק איתנו - גם עכשיו"

תיעוד: ירי לעבר מפגינים פרו-פלסטיניים ופעילי חיזבאללה בגבול לבנון/צילום: אל-מנאר

גורמי מודיעין בכירים הזהירו בשבוע האחרון כי על רקע הטלטלה הפוליטית בישראל והרגישות הטבעית סביב ממשלת מעבר, אויבי ישראל בזירות השונות ינצלו את המצב, ויחלו להתגרות ולהביא לחיכוך בגבולות, כולל פעולות צבאיות שעד כה נמנעו מהן. עוד העריכו גורמי המודיעין כי חיזבאללה עלול לחמם את הגבול נוכח העימות סביב הגבול הימי והפעילות שמיוחסת לחיל האוויר בסוריה נגד משלוחי נשק, שמיועדים לארגון השיעי, ועד כה נמנע מלהגיב עליה.

בתרחישים מסוימים גם חמאס עלול להתיר את הרסן של הג'יהאד האסלאמי, שמאוד היה רוצה לפעול צבאית נגד ישראל, ורוסן עד כה מסיבות שונות. וכמובן, יותר מכולם, האיראנים שמחפשים לנקום את חיסול האישים הבכירים שמיוחס למוסד הישראלי.

גבול ישראל-לבנון. אמיר בוחבוט
ינצלו את הרגישות הפוליטית בישראל. גבול לבנון/אמיר בוחבוט

גורמי המודיעין העריכו כי אויבי ישראל חושבים שממשלת מעבר תהסס להיכנס לעימות ישיר או לימי קרב בתגובה לחיכוך בגבולות או פעולות טרור בעורף המדינה. לכן, אמרו גורמי ביטחון בשיחות סגורות, כי צה"ל מכין תגובות לכלל התרחישים וההצהרות. "צה"ל יגיב ביד קשה לכל פעולה והפרה כדי להראות שלא כדאי להתעסק איתנו. גם לא בתקופה הזו", הדגיש אחד הגורמים.

בתוך כך, אזהרות הרמטכ"ל על יכולותיו של צה"ל, שנבנו בשנים האחרונות בדגש נגד הזירה הצפונית, לא מתנהלים בחלל ריק והם תוצאה של מידע שעולה מהשטח. יחד עם זאת, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ייתכן מאוד שלבנון וישראל בתיווך אמריקני יגיעו להסכמה על קו הגבול הימי תוך כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully