וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: מותם המסתורי של 21 הצעירים אולי נגרם מהרעלה

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 16:47

21 צעירים, כשהצעירה בהם בת 13, מצאו את מותם בסוף השבוע לאחר שחגגו את סיום הלימודים בטברנה שבה הגישו אלכוהול. כמו כן היו נרגילות משומשות בזירה: "זה משהו שהם אכלו, שתו או עישנו"

רשויות דרום אפריקה שחוקרות את מותם של 21 בני נוער בטברנה בחוף המזרחי בסוף השבוע, אמרו היום (שני) כי הצעירים ככל הנראה מצאו את מותם בשל דבר מה שאכלו, שתו או עישנו, מה שפוסל את הסברה הקודמת שלפיה היה מדובר במנוסת בהלה.

מקרי המוות שלא מוסברים עדיין של בני הנוער, חלקם חגגו את תום הבחינות בבית הספר וחלקם יום הולדת, זיעזעו את האומה שרגילה לתקריות שקשורות לתרבות של שתיית בינג'. "אנחנו שבורי לב, איבדנו בני משפחה, ילדה שסיימה י"ב השנה. זה בלתי מתקבל", אמרה בדמעות יאנדיסווה נגקוזה, דודה של אחד הקורבנות, שהמתינה מחוץ לחדר המתים.

"לפי איך שהיא נראית, אין עליה פציעות נראות לעין", היא אמרה בבכי. דקות קודם לכן היא נכנסה לחדר המתים לזהות את אחייניתה.

גופות הצעירים שמתו בטברנה באיסטרן קייפ בדרום אפריקה. רויטרס
גופות הקורבנות בטברנה בדרום אפריקה/רויטרס

דובר משטרת אזור איסטרן קייפ, הבריגדיר טמבלינקוסי קינאנה, אמר לרויטרס כי הצעירה בקורבנות בטברנה בעיר איסט לונדון, היתה ילדה בת 13. בתמונות שהופצו ברשתות חברתיות אפשר לראות את הגופות של הצעירים שכובות על הרצפה בטברנה, חלקם שרועים על שולחנות וספות. מפקד המשטרה בקי סלה פנה לציבור באיסט לונדון אתמול (ראשון) והחל לבכות.

"זה או משהו שהם עיכלו, מה שיצביע על הרעלה, בין אם אוכל או משקה, או משהו ששאפו", אמר דובר מחלקת הבטיחות של קהילת איסטרן קייפ, אונתי בינקוז. לדבריו, במצלמת האבטחה אפשר היה לראות רגילות בזירה.

"אנחנו שוללים לגמרי אפשרות של מנוסת בהלה", הוא הוסיף. דיווחים ראשוניים טענו כי זאת אולי הסיבה למוות. הרשויות צפויות לפרסם דוח רעלים כחלק מהחקירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הזירה בטברנה בדרום אפריקה היכן שמתו 21 צעירים. רויטרס
הזירה בטברנה היכן שנמצאו גופות של 21 צעירים מתים/רויטרס

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה אמר כי הוא מודאג מהנסיבות שתחתן צעירים, חלקם בני פחות מ-18, נפגשו בטברנה. החוק בדרום אפריקה אוסר על מכירת אלכוהול מתחת לגיל 18. רישיון האלכוהול של הטברנה נשלל, הודיעה המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully