וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורת ממותה צמרית בת 30 אלף שנה נחשפה בקנדה

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 17:07

על פי גיאולוגים מאוניברסיטת קלגרי ומהמכון הגיאולוגי של יוקון, הגורה, שאורכה 140 ס"מ, מתה וקפאה בשכבת הקרקע הקפואה במהלך עידן הקרח. היא נחשפה בטעות על ידי כורה זהב. מצבה הכמעט מושלם הדהים את החוקרים

גורת ממותה צמרית במצב כמעט מושלם - גם אם בת יותר מ-30 אלף שנה - נחשף בטעות על ידי כורה זהב ביוקון שבצפון מערב קנדה.

זאת התגלית המשמעותית והמשומרת ביותר של ממותה צמרית באזור צפון אמריקה, לאחר שב-1948 מצא כורה זהב באלסקה גורת ממותה משומרת באופן חלקי.

החיה החנוטה נחפרה בשבוע שעבר מחוץ לשכבת הקרקע הקפואה תמיד בשדות הזהב של קלונדייק, לפני שקיבלה את ברכתה של קבוצת האומה הראשונה Trʼondëk Hwëchʼi.

חוקרים עם גורת ממותה צמרית , קנדה. government of Yukon, אתר רשמי
חוקרים עם גורת ממותה צמרית שנמצאה בקרח בקנדה/אתר רשמי, government of Yukon

הגורה המשומרת קיבלה את השם נון צ'ו גה, או "תינוק של חיה גדולה", בשפת האן. מצבה של הגורה הצעירה מדהים. הפלאונטולוג מיוקון, גרנט זאזולה, אמר כי "בתור פלאונטולוג של עידן הקרח, היה זה אחד מחלומות חיי לפגוש פנים אל פנים ממותה צמרית אמיתית. החלום הזה התגשם היום", הוא אמר.

"נון צ'ו גה היא יפיפיה ואחת מהחיות החנוטות מעידן הקרח המדהימות שאי פעם התגלו בעולם. אני כה נרגש להכיר אותה". לדבריו, הגורה, שארוכה 140 ס"מ, היתה בת 35-35 יום כשמתה לפני 35-40 אלף שנה.

על פי גיאולוגים מאוניברסיטת קלגרי ומהמכון הגיאולוגי של יוקון, הגורה מתה וקפאה בשכבת הקרקע הקפואה במהלך עידן הקרח לפני יותר מ-30 אלף שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully