וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עליתי על האופניים, ומאז איני זוכר דבר": בן 82 התמוטט באמצע חדר הכושר

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 19:27

יגאל פיסצקי הלך כמו בכל בוקר אל חדר הכושר בגבעת שמואל, אך במהלך האימון השגרתי לקה באירוע לב ונפל. עירנות המדריך במכון, שמיהר לבצע בו פעולות החייאה ולתת לו שוקים חשמליים, הצילה את חייו. "ראיתי שהוא נופל ומאבד הכרה, זה היה מלחיץ"

יגאל פיסצקי בן 82, תושב פתח תקווה, נשוי ואב שלושה ילדים, הגיע כהרגלו להתאמן בחדר כושר מרשת הולמס פלייס בגבעת שמואל, אולם התמוטט בזמן הפעילות הגופנית. הצוות במקום החל מייד בפעולות החייאה בסיסיות, הכוללו מתן של שני שוקים מהדפיברילטור שהיה במקום. צוות של מד"א שהגיע למקום המשיך את הטיפול ופינה את יגאל אל בית חולים בלינסון לטיפול קרדיולוגי.

"אני מתאושש יוצא החוצה והולך קצת. ייקח עוד זמן, אבל יהיה בסדר", סיפר פיסצקי בשיחה עם וואלה!. "כבר שנים כל בוקר בשעה 6 אני מגיע להומלס פלייס בגבעת שמואל", אמר פיסצקי וסיפר על מאורעות אותו הבוקר, "עליתי על האופניים ומאז אני לא זוכר שום דבר, אני זוכר את עצמי על ההליכון ואז זוכר שקמתי ושהייתי בבילינסון. פתחתי את העיניים. הילדים סיפרו מה קרה, שנפלתי, ואחד המדריכים הציל אותי במקום, בו ברגע שנפלתי, ועשה מיד פעולות החייאה עם הדפיברילטור. בזמן הזה הגיע האמבולנס והגעתי לבילינסון".

יגאל פיסצקי עם צוות ההחייאה בחזרה בחדר כושר. באדיבות המשפחה
"פתחתי את העיינים בבית החולים". פיסצקי ומאמני הכושר שהצילו את חייו/באדיבות המשפחה

עוד הוסיף פיסצקי ושיתף בתחושה ברגע ההתמוטטות. "אתה מאבד כל תחושה, לא מרגיש כלום. אומרים שפתחתי עיניים ואמרתי שאני רוצה לקום. רק ביום השני כבר הייתי יותר מפוקס", אמר. עוד שיתף יגאל כי מאז חזר לביתו, וכי הוא נח ומבריא. "קיבלתי טיפול זה לא מהעולם הזה. כמו מלאכים על הארץ", שיבח יגאל את בית החולים.

כמו כן, סיפר פיסצקי כי הוא אינו מתכוון לוותר על שגרת הספורט שלו כל כך מהר, ואמר כי "אל חדר הכושר אוכל לחזור בעוד כחודש אבל יותר רגוע ממה שאני רגיל, לא להשתולל כמו שאהבתי".

מימין לשמאל: זמירה בוני, סגנית מנהלת סיעוד ביניים לב, המטופל יגאל פיסצקי, וד"ר פורטר אביטל, מנהלת יחידת אשפוז קרדיולוגי , 
ד"ר אודי קדמון, שביצע את השתלת הדפיברילטור למטופל. מערכת וואלה!, אתר רשמי
פיסצקי יחס עם הצוות הרפואי בבלינסון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

תום הלל, בן 27 מרמת גן, עבד כמדריך בחדר הכושר כחודשיים באותה התקופה. הלל סיפר כי באותו הבוקר עשה סיור רגיל במקום ומצא את יגאל ללא הכרה. "אני עובד הרבה בבקרים ורואה אותו כל בוקר", סיפר הלל, "ראיתי שהוא נופל ומאבד הכרה, ביצעתי עם המדריך נוסף פעולות החייאה במשך 10 דקות עד שבאו ממד"א".

"בסופו של דבר מה שאתה לומד עזרה ראשונה זה יפה ונחמד אבל מצב אמת זה שמים וארץ", סיפר הלל, שעבר קורס של הדרכה ראשונה בווינגייט וגם בחדר כושר. "זה היה מלחיץ, קלטתי שמדובר באירוע לב. האינסטינקטים שלי פעלו באותו רגע, עשיתי עיסויים בעזרת מדריך נוסף, ראיתי שהוא מתחיל לנשום".

"חשוב להגיד שכל הקורסים של עזרה ראשונה מצילים חיים וכל אחד צריך לעשות אותם", סיכם הלל, "עכשיו אני מבין כמה חשוב שיהיה דפיברילטור בכל מקום המוני. במצב אמת אתה מבין כמה זה קריטי, ובאיזה נס אפשר להפוך את זה. בלי זה לא יודע אם הוא היה בחיים. זה המסר מרכזי".

יגאל פיסצקי בטיפול נמרץ עומד פעם ראשונה לאחר שעבר החייאה בחזרה בחדר כושר. באדיבות המשפחה
"יהיה בסדר". פיסצקי עומד בפעם הראשונה לאחר שהתמוטט/באדיבות המשפחה

גם ד"ר טלי פורטר, מנהלת יחידת אשפוז קרידולוגי המלווה את פיסצקי במשך תקופה ארוכה, מחזקת את חשיבות מכשירי הדפיברילטור במרחב הציבורי, "חשוב להגיד שזה הציל לו את החיים. הייתה שם תגובה מאד נכונה של הצוות. הם הצילו אותו", אמרה.

"הוא אומנם בן 82 אבל במצב טוב. יש גיל כרונולוגי ויש ביולוגי, הוא צעיר יותר, סיפרה פורטר, "הוא אדם בריא, אופטימי וספורטיבי. שבועיים לפני כן עשה מבחן מאמץ תקין לחלוטין שצעירים ממנו לא צולחים".

עוד סיפרה הרופאה כי כמו במקרים רבים של דום לב, האירוע נמחק מזיכרונו של פיסצקי. "הוא אמר לי שהחלק הזה בזיכרון חסר לו. כשניסה לשחזר את הרגעים האחרונים, המוח לבד משלים חורים בזיכרון", סיפרה, "אמרתי למשפחה בזמן שהמתינו שהוא איש חזק וצעיר לגילו, ותגובת הצוות במכון הייתה מהירה, אני שמחה שמה שאמרתי למשפחה ברגעים הקשים האלו התברר כנכון".

"יש הרבה מטופלים שעוברים החייאה מחוץ לבית החולים והצוות מקבל אותם למחלקה ויש מקרים שנוגעים ללב במיוחד", סיפרה רויטל לילוז, מנהלת סיעוד טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון, "כי זה בן אדם 82 שמתאמן כל יום, ואז דבר כזה קורה. הוא בן 82 ותהליך ההתאוששות שלו היה מהיר. הוא הגיע במצב קריטי ותוך חמישה ימים השתחרר ועבר את כל התהליך. קם על הרגליים, מחייך והתשחרר הביתה. מאוד מרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully