וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתויי ליבה: מוסדות חרדיים שילמדו מתמטיקה, אנגלית ומדעים יקבלו עשרות מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 14:11

במסגרת תוכנית משותפת של משרד האוצר ומשרד החינוך, יתוגמלו מוסדות חרדיים שיציעו לימודי ליבה בהתאם למספר הלומדים. שר האוצר אמר כי מדובר בתוכנית שתאפשר לתלמידים החרדים לרכוש כישורים שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה, תוך שמירה על אורח חייהם

תלמידי ישיבת פוניבז' במהלך יום לימודים בבני ברק 16 במרץ 2020. ראובן קסטרו
התוכנית תכלול הכשרה של הצוותים החינוכיים והעסקת מורים מקצועיים. ישיבת פוניבז' בבני ברק/ראובן קסטרו

משרדי האוצר והחינוך פתחו ביישום תוכנית לעידוד לימודי ליבה במוסדות חינוך חרדיים. התוכנית מיושמת במוסדות שאינם מתוקצבים ב-100% על ידי המדינה, ובמסגרתה יוקצו עשרות מיליוני שקלים לבתי ספר שילמדו מתמטיקה, אנגלית ומדעים. כל מוסד חינוכי שיבחר להצטרף יהיה זכאי בשנה הראשונה לתקציב של 6,000 שקל לתלמיד. בנוסף, המוסדות השונים יקבלו מענקים שנתיים שוטפים בהתאם לשיעור התלמידים המשתתפים במבחנים. ככל שמספר התלמידים יהיה גבוה יותר, כך יגדל גם המענק השנתי.

כחלק מהתוכנית, המוסדות שיצטרפו ילוו על ידי מעטפת מקצועית שתכלול הכשרה של הצוותים החינוכיים, העסקת מורים מקצועיים, התאמה של תוכניות הלימודים וספרי הלימוד.

שר האוצר, אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים, משרד האוצר, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
התוכנית לא תהיה עוד צינור להעברת תקציבים. אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "במשך שנים אני חוזר ואומר ששילוב חרדים בשוק התעסוקה עובר דרך צעד משמעותי אחד והוא לימודי ליבה בבתי הספר. היום, סוף סוף אנחנו יוצאים לדרך עם תוכנית משמעותית שתאפשר לתלמידים החרדים גם לשמור על אורחות חייהם וגם לרכוש את הכישורים הנדרשים ליציאה לשוק העבודה". לדברי ליברמן, לא יהיה מדובר בעוד צינור להעברת תקציבים ללא פיקוח, שכן הם יינתנהו על פי מבחנים חיצוניים אובייקטיביים.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה כי "התוכנית נבנתה תוך הידברות ושיח עם החברה החרדית, והיא תאפשר גם לתלמידים החרדים את ההזדמנות לרכוש כלים אלה, לצד שמירה על הערכים החשובים לאורחות חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully