וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים באיראן, המרמה והאלימות: 7 שנים אחרי שבעלה נעלם זכתה סוף סוף לגט

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 9:13

לטענת האישה, התעלל בה הבעל במשך שנים ונקט נגדה באלימות פיזית, נפשית וכלכלית. לפני מספר חודשים גילתה האישה שהבעל חזר לארץ, אחרי שנים שמקומו לא היה ידוע, והגישה כנגדו תביעת גירושין. "כשהדיינים עומדים איתנים, ניתן להביא את סרבנות גט לסיומה"

קיבלה גט מבעלה לאחר 7 שנים בהן נעלם. 27 ביוני 2022. ללא, אתר רשמי
קיבלה גט מבעלה לאחר 7 שנים/אתר רשמי, ללא

שבע שנים לאחר שבעלה נעלם, אישה קיבלה לאחרונה גט בבית הדין הרבני בירושלים. האישה טענה כי במשך שנים חיה במערכת יחסים אלימה ומתעללת, במהלכם מכר בעלה במרמה מחצית מרכושם המשותף. "אין אלא לקוות שנראה מגמה זו הולכת ומתרחבת, שכן היא תחסוך שנים של עוגמת נפש".

תחילתו של הסיפור לפני 39 שנים באיראן, שם החלו בני הזוג את חיי נישואיהם. לטענת האישה היה מדובר בנישואים רצופי אלימות פיזית, נפשית וכלכלית. לפני כ-30 שנה, עברו השניים לארצות הברית, ולאחר כמה שנים בהן אלימותו של הבעל הסלימה, הוצא בשנת 2012, לבקשת האישה וביוזמת המשטרה, צו הגנה שהרחיק אותו מביתם למשך שנה.

לאחר לחצים כבדים ואיומים של הבעל כנגד בני משפחתה של האישה, היא הסכימה לאפשר לו לשוב לביתם. הבעל חזר לתקופה של חודש, בסופה עזב שוב את הבית לאחר שזייף את מסמכי הזיהוי של האישה ומכר במרמה מחצית מנכסיהם המשותפים.

האישה הגישה תביעה לבית המשפט להשבת רכושה, אולם בשנת 2015, לאחר כמה שנים בהן התנהל ההליך המשפטי ביניהם, נעלם הבעל, לאחר שהוצא כנגדו צו מאסר בגין ביזיון בית המשפט. האישה אומנם זכתה במסגרת ההליך המשפטי ברכוש שנותר ואף התגרשה אזרחית מהבעל, אולם לאור היעלמותו היא מצאה עצמה עגונה ללא יכולת לקבל גט הלכתי ולהשתחרר מכבלי נשואיה.

בשלב מאוחר יותר, גילתה האישה כי הבעל פנה לבית הדין הרבני בארצות הברית והגיש נגדה תביעת גירושין, אך לא עדכן אותה בפתיחת ההליך ומנע ממנה לקבל את ההזמנות לבית הדין. לאור כך, האישה לא התייצבה לדיונים שנקבעו, עליהם לא ידעה, והבעל קיבל היתר לשאת אישה שניה.

במהלך השנים לא היה ידוע מקום הימצאו של הבעל, ולמרות שמועות על מדינות שונות בהן הוא נראה, לא הצליחו להתחקות אחר מיקומו המדויק. לפני מספר חודשים, הודות למידע אשר הגיע לידיה של האישה, נודע כי הבעל הגיע ארצה. האישה פנתה לארגון "יד לאישה" מבית רשת "אור תורה סטון", המייצג עגונות ומסורבות גט. עו"ד וטו"ר לימור חג'ג', המייצגת את האישה מטעם הארגון, הגישה באופן מיידי לבית הדין הרבני בירושלים תביעת גירושין בשם האישה והוציאה כנגד הבעל צו עיכוב יציאה מהארץ.

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"כשהדיינים עומדים איתנים, ניתן להביא את סרבנות הגט אל סיומה"/רוני כנפו

הבעל מצדו הגיע לבית הדין, אך סירב להתגרש והעלה תנאים שונים למתן הגט, שבמרכזם דרישתו שהאישה תוותר על כספים ורכוש שנפסקו לטובתה כחוק במסגרת ההליכים המשפטיים שהתנהלו בארצות הברית, וכן דרישה שהאישה תשלם לו מזונות גבוהים מאוד במשך חמש שנים.

לבקשתה של עו"ד חג'ג', הדיינים הרב לביא, הרב לבנון והרב וידאל, דחו את דרישותיו של הבעל, והוציאו כנגדו במהרה חיוב גט, תוך שהובהר לו כי לא יתנו יד לניסיונות סחטנותו וכי האישה לא תיכנע לכך. משהבין הבעל כי הוא צפוי לעמוד בפני סנקציות נוספות אשר יוטלו עליו, הוא הסכים לבסוף להעניק את הגט, שנמסר לאישה בארצות הברית באמצעות שליח שמונה על ידי בית הדין.

"תיק זה הוא הוכחה נוספת, כי כשהדיינים עומדים איתנים אל מול ניסיונותיו של מי מהצדדים לעשות שימוש בגט כאמצעי סחיטה ופועלים במהרה לחייבו במתן גט, ניתן להביא את סרבנות הגט אל סיומה תוך זמן קצר" מדגישה עו"ד וטו"ר לימור חג'ג', "אין אלא לקוות שנראה מגמה זו הולכת ומתרחבת להרכבים ובתי דין נוספים, שכן היא תחסוך ללא ספק שנים של עוגמת נפש עבור מסורבות גט רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully