וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: "אין שום משא ומתן לממשלה חלופית עם נתניהו, נרוץ לבד"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 9:19

אלקין הדגיש בראיון ל-FM103 שהשמועות לגבי הקמת ממשלה עם נתניהו הן "ספין שהופרח באוויר, במטרה ללחוץ על חברי כנסת בימינה"

אלקין: "פעם היינו אומרים ביבי או טיבי היום זה ביבי עובד אצל טיבי"/ערוץ הכנסת

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין חזר והדגיש הבוקר בראיון ב-FM103 כי אין לסיעת תקווה חדשה כל כוונה להקים ממשלה עם נתניהו. "אין שום משא ומתן עם נתניהו על הקמת ממשלה חליפית", אמר אלקין, "זה ספין שהופרח באוויר במטרה ללחוץ על חברי כנסת אלה ואחרים בימינה. זה לא קרה, זה לא קורה וזה גם לא יקרה".

אלקין הזכיר שתקווה חדשה קיבלה כבר לפני שנה הצעות מצד נתניהו וסרבה, כולל הצעה לגדעון סער להיות ראש ממשלה. "זה ששולחים אלינו שלחיים ומצעים לנו כל מיני דברים זה לא משא ומתן, כי בסוף התשובה היא לא". אלקין הדגיש כי "אין מצב לממשלה חלופית". לדבריו, מה שמעניין את נתניהו ואת שותפיו, בן גביר והמפלגות החרדיות, הוא להגיע ל-61 מנדטים כדי להעביר את החוק הצרפתי ו"למלט את נתניהו מבית המשפט".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בהגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה", במעמד שר המשפטים גדעון סער, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט. סיון שחור, ענבה,, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין מו"מ". אלקין/לשכת העיתונות הממשלתית, סיון שחור, ענבה,

אלקין אישר שבתקווה חדשה לא מרוצים מהעובדה שיש בחירות. "אני חושב שכול אדם נורמלי לא מאושר מזה ששנה אחרי שהוקמה הממשלה יש בחירות", אמר אלקין. ואולם "ברגע שהקואליציה הזו התפרקה אין מנוס מהליכה לבחירות".

אלקין גם שלל את האפשרות לחבירה עם "כחול לבן". לדבריו: "אין כרגע דיבורים עם גנץ - אנחנו כתקווה חדשה רצים לבד. יש לנו תשתית, ואנחנו פורסים מטות בשטח, בלי לחכות לאף אחד".

בנימין נתניהו,ישיבת סיעת הליכוד, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
כבר הציע לתקווה חדשה הצעות וזכה לסירוב. בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג שלל גם הוא את האפשרות לשבת בממשלה עם נתניהו. "אין מגעים, ובטח לא משא ומתן", אמר גינזבורג. "פונים אלינו ויש שליחים, אבל בסוף לא קורה כלום. נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת לו. הוא כבר לא משרת את החברה הישראלית".

גינזבורג אמר כי בני גנץ כבר נתן לנתניהו הזדמנות "במשבר הכי קשה של המדינה", אבל לכחול לבן אין כוונה לבטוח בו שנית. "הוא מקדם אג'נדות אישיות על פני אינטרסים של המדינה, לכן אנחנו לא נשב עם נתניהו. הוצעו לנו המון תפקידים, היו הצעות על השולחן. זה לא דבר חדש, וכל פעם התשובה הייתה אותה תשובה - וכך נמשיך. במעשים שלנו הוכחנו, שלמרות כל הפיתויים אנחנו סיימנו עם נתניהו".

גינזבורג הביעה דעה שלפיה ריצה לבחירות היא טעות. "אני חושב שאפשר היה להישאר בהרכב הנוכחי, ואפילו להרחיב אותו. היציאה לבחירות היתה טעות לדעתי". עם זאת, גינזבורג העריך שאי אפשר בשלב זה לעשות שום דבר.

לדעת גינזבורג, מסיבות של דינמיקה פרלמנטרית, החוק לפיזור הכנסת לא יעבור היום, שכן לא נקבעה עדיין ועדה שתדון בו, ומדובר בתהליך מורכב. עם זאת, גינזבור סבור שהחוק יעבור עד סוף השבוע.

חבר הכנסת איתן גינזבורג. 26 באפריל 2022. אתר רשמי, דוברות הכנסת
לא להעברת חוק הנאשם. איתן גינזבורג/דוברות הכנסת, אתר רשמי

גינזבורג אמר כי הוא מסכים עקרונית עם חוק הנאשם, ואולם לדעתו אין לקדם אותו בשלב זה, מכיוון שלדבריו "אנחנו במסלול המהיר לבחירות ותיקון חוק יסוד הוא דבר שצריך להתעסק בו לעומק".

לעומת זאת, הוא סבור שיש למנות רמטכ"ל לפני הבחירות, משום שמדובר ב"צורך אסטרטגי וביטחוני ויש לו השפעה על ביטחון המדינה". לדבריו, המינוי הזה יתבצע בצורה סדורה. "היינו בסיטואציה שבה לא מונה מפכ"ל משטרה, וראינו מה קרה", הזכיר גינזבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully