וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על פסיקת ההפלות: "אמריקה חזרה לימי הביניים"

עודכן לאחרונה: 25.6.2022 / 11:46

מושל קליפורניה גווין ניוסום, מושלת אורגון קייט בראון ומושל וושינגטון ג'יי ויסנלי התחייבו להגן על הגישה לשירותי הפלה בעריהם ועל אלה שיחצו את הגבול ממדינה אחרת כדי לקבל טיפול. מחאות פרצו בערים גדולות בארה"ב

מושלי מדינות קליפורניה, אורגון וושינגטון התחייבו שוב לשמור על הזכויות להפלה בחוף המערבי בארצות הברית. זאת על רקע הפיכת הפסיקה רו נגד וייד אתמול (שישי) על ידי בית המשפט העליון.

מושל קליפורניה גווין ניוסום, מושלת אורגון קייט בראון ומושל וושינגטון ג'יי ויסנלי התחייבו להגן על הגישה לשירותי בריאות ולהגן על אלה שחוצים את הגבול ממדינה אחרת כדי לקבל טיפול. הם כינו את המדינות שלהם "מקלט בטוח לכול האנשים שצריכים הפלה ושירותי פריון אחרים".

המושלים התחייבו גם למנוע חקירות מחוץ למדינה או ניסיונות לפגוע במי שקיבל שירותים כאלה במדינות שלהם, כולל איסור על רשויות החוק המקומיות לשתף פעולה עם סוכנויות ממדינות אחרות. "קליפורניה הצטרפה לאורגון ולוושינגטון כי לעמוד לצד נשים ולהגן על הגישה לשירותי פריון", אמר ניוסום בהצהרה.

"לא נשב בצד ונאפשר לחולים שמבקשים את השירות הזה במדינות שלנו או לרופאים שמספקים את השירותים להיות מאוימים על ידי תביעה פלילית. אנחנו מסרבים ללכת אחורה ונילחם בכל הכוח להגן על הזכויות שלנו ועל הערכים שלנו".

בווידאו: הפגנות של תומכי הפלות ברחבי ארה"ב/צילום: רויטרס

עם ההודעה על הפיכת הפסיקה אתמול, פרצו הפגנות נרחבות בערים בארצות הברית בתגובה. מפגינים בעד זכות הבחירה התאספו במרכזי הערים ובעיירות קטנות יותר להביע את זעמם. בנוסף להפגנה גדולה מחוץ לבית המשפט העלין בוושיגנטון הבירה, מפגינים התכנסו גם בניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, אוסטין, יוסטון, נשוויל, ניו אורלינס, קנזס, טופקה, טלהסי, מיאמי, אוקלהומה, בויזי ודטרויט. מחאות הזדהות נערכו גם בלונדון וברלין.

באריזונה פיזרה המשטרה את המפגינים בגז מדמיע לאחר שאלה ניסו להתפרץ לבניין הממשלה בבירה פיניקס והלמו על דלתות הסנאט. בכמה ערים ליברליות המפגינים אמרו כי הם רוצים לראות תגובה אגרסיבית מצד נבחרי הציבור הדמוקרטים.

"פאק אמריקה"

גם אמנים שמופיעים בפסטיבל ג'לסטנבורי שמתקיים כעת בבריטניה, הגיבו לחדשות בכעס ותדהמה. הזמרת בילי אייליש אמרה לקהל כשהציגה את שירה "Your Power", כי "היום הוא יום שחור לנשים בארצות הברית ואני לא יכולה לסבול לחשוב על זה כרגע. השיר הבא מוקדש לכך".

פיבי ברידג'ס, מוזיקאית אמריקנית, קראה יחד עם הקהל "Fuck the Supreme Court" ו"פאק אמריקה" לאחר שהעירה כי אלה הם "זמנים מסריחים". ג'ו טלבוט מהלהקה הבריטית "Idles" אמר כי החלטת בית המשפט העליון החזירה את ארצות הברית ל"ימי הביניים". "יחי בעלי המוחות הפתוחים. תחי אמא שלי ותחי כל אחד מכם", הוא הוסיף לפני ששר את השיר "Mother".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully