וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בלעה ג'וק והובהלה לטיפול נמרץ בסכנת חנק

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 7:49

בת תשעה חודשים פונתה לאחר שסבלה מחנק, שהתבטא בהשתנקות והכחלה. בתום ניתוח הצליחו הרופאים להוציא את הגוף שחסם את כלי נשימתה, וגילו כי מדובר בחרק. ככל הנראה, מדובר בג'וק שהאם הרגה אך לא פינתה. "חשוב לזכור להרחיק מסביבת תינוקות גופים זרים שעלולים להישאף"

תינוקת בת תשעה חודשים פונתה היום (חמישי) לבית החולים ספרא לילדים בשיבא בעקבות קשיי נשימה וחנק. בתום תהליך רפואי התברר כי התינוקת בלעה ג'וק שאמה הרגה אך לא פינתה. "הזדמנות לחדד להורים כי יש להרחיק מסביבת תינוקות גופים זרים שעלולים להשאף".

התינוקת פונתה אל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים בעקבות קושי בנשימה שהתבטא בהשתנקות והכחלה. לאחר כמה בדיקות וייצוב מצבה, נלקחה לחדר ניתוח בחשד שבלעה עצם שחוסם את דרכי הנשימה שלה.

הג'ק שנמצא בפעוטה בת 9 חודשים וגרם לה לקשיי נשימה שהתבטאו בהשתנקות ואף הכחלה. שיבא, אתר רשמי
החרק שהוצא מדרכי הנשימה של הפעוטה/אתר רשמי, שיבא

בחדר הניתוח הצליח מנהל המחלקה למחלות אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש וצוואר, ד"ר ערן אלון, להוציא את הגוף הזר מדרכי הנשימה של התינוקת והיא נמצאת תחת השגחה בבית החולים.

"מציאת חרק בדרכי הנשימה היא אכן דבר חריג", אמר ד"ר אורן פלדמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, "אך זו ההזדמנות לחדד להורים כי יש להרחיק מסביבת תינוקות גופים זרים שעלולים להשאף לדרכי הנשימה דרך הפה והאף כמו סוללות קטנות, חלקי משחק, פיצוחים ועוד". כמו כן, הדגיש פלדמן כי בכל עדות לאירוע השתנקות פתאומי וחשד לבליעת עצם זר יש להגיע לבדיקה בחדר מיון באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully