וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה על גבעת הקפיטול: המשך השימוע מתמקד בלחץ טראמפ על משרד המשפטים

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 21:02

שלושה גורמים רשמיים בכירים שהובילו את משרד המשפטים בימים האחרונים של ממשל טראמפ יעידו לגבי הדרך שבה טראמפ ובעלי בריתו ניסו לגייס את המשרד לתמוך בטענה השקרית לגבי הונאת בחירות, וכיצד שקל טראמפ להחליף את התובע הכללי המכהן בבכיר שהאמין לשקר שלו

השימוע היום (חמישי) של ועדת בית הנבחרים שחוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, מתמקד הפעם לחץ שהפעיל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על משרד המשפטים האמריקני במסגרת מאמציו להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020.

שלושה גורמים רשמיים בכירים שהובילו את משרד המשפטים בימים האחרונים של ממשל טראמפ יעידו לגבי הדרך שבה טראמפ ובעלי בריתו ניסו לגייס את המשרד לספק אמינות לטענה השקרית לגבי הונאת בחירות, וכיצד שקל טראמפ להחליף את התובע הכללי המכהן בבכיר שהאמין לטענות הנשיא.

השימוע, על פי CNN, יתמקד גם בדיונים בתוך הבית הלבן לגבי מינוי של יועץ מיוחד שיחקור את הטענות של טראמפ לגבי הונאה, שהגיעו לשיא בפגישה סוערת בחדר הסגלגל בדצמבר 2020, עם סידני פאוול והיועץ לביטחון לאומי מייקל פלין.

העדות של התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית, ויליאם בר, יוני 2022. רויטרס
העדות של התובע הכללי לשעבר ויליאם בר/רויטרס

התובע הכללי לשעבר ג'פרי רוזן, וסגנו, ריצ'רד דונהיו כמו גם ראש המשרד לייעוץ משפטי, סטיבן אנגל, יעידו היום.

רוזן מונה לתובע כללי בפועל בדצמבר 2020 לאחר ההתפטרות של ויליאם בר, שאמר בפומבי שמשרד המשפטים לא מצא ראיות משמעותיות להונאת בוחרים. טראמפ החל ללחוץ עליו לקראת ה-6 בינואר, ושקל להחליפו בג'פרי קלארק, אז עורך הדין במשרד המשפטים לאנרגיה שקידם את הטענות של טראמפ במשרד.

ב-3 בינואר 2021 נפגשו עובדי משרד המשפטים עם עורכי דין במשרד הייעוץ המשפטי של הבית הלבן, בחדר הסגלגל עם קלארק ורוזן. בפגישה, טראמפ נסוג מתוכניתו למנות את רוזן לראש משרד המשפטים - לאחר שרוזן, דונהיו ואנגל איימו להתפטר במחאה.

"חלק טענו בפני הנשיא לשעבר כי הבחירות נגנבו. ההשקפה הזאת היתה שגויה אז ושגויה כיום, ואני מקווה שהנוכחות שלנו היום תאשר את העובדה הזאת", אמר רוזן בהצהרה כתובה שלו.

ג'ייקוב צ'נסלי בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול של ארה"ב, 6 בינואר 2021. רויטרס
המתקפה על גבעת הקפיטול/רויטרס

ניסיונותיו של קלארק מאחורי הקלעים לסייע לקמפיין של טראמפ לחתור תחת הבחירות יהיו המוקד הערב. השימוע יתמקד בתפקיד שמילא קלארק במשרד המשפטים בקידום הטענות השקריות של טראמפ.

קלארק תכנן "להפוך את המסקנות של חקירת משרד המשפטים לגבי הונאת בחירות", על פי עוזרי הוועדה. הוא רצה לשלוח מכתבים למדינות השונות בטענה כי התבצעה שם הונאה. קלארק הופיע בפני הוועדה בפברואר ושמר על זכות השתיקה.

את השימוע היום יוביל חבר הקונגרס אדם קינזינגר, רפובליקני מאילינוי. זה השימוע החמישי של הוועדה החודש, וככל הנראה, האחרון החודש, לאחר שהשימועים האחרונים נדחו ליולי בשל מידע חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully