וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה האיראנית: איראן פיטרה את ראש המודיעין של משמרות המהפכה

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 14:05

ביום שישי מסר בכיר במערכת הביטחון בישראל כי חוסיין טאייב, הוא שעומד מאחורי האיום הביטחוני בטורקיה. על פי דיווחים, בממסד הביטחוני באיראן דרשו להדיח את טאייב, בעקבות סדרה של מחדלים וכשלונות שעליהם הוא וארגונו אחראים

ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאייב, פוטר מתפקידו, כך דווח הבוקר (חמישי) בטלוויזיה האיראנית וברויטרס. על פי הטלוויזיה האיראנית, טאייב, שמונה לתפקיד ב-2009, מונה ליועץ של מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי.

דיווחים ראשונים על הדחתו של טאא'ב הופיעו כבר אתמול בערב בציוצים בטוויטר של גורמים לא רשמיים באיראן. לפי אותם דיווחים הוא הודח על רקע כישלון האגף בראשו הוא עומד לסכל פעולות של המוסד בתוך איראן.

בשבוע שעבר תידרכה יועצת התקשורת של ראש המוסד דדי ברנע כתבים ישראלים כי טאייב עומד בראש המאמץ האיראני לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בטורקיה.

חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, איסטנבול. רויטרס
חוסיין טאייב/רויטרס

"חיה פצועה"

בממסד הביטחוני באיראן דרשו להדיח את טאייב, בעקבות סדרה של מחדלים וכשלונות עליהם הוא וארגונו אחראים, לאחר שלא הצליחו למנוע סדרת פעולות נגד גורמים באיראן ולקדם פעולות מחוץ לה, בדגש על טורקיה.

על פי הדיווחים, טאייב מתואר בימים האחרונים כ"חיה פצועה אחוזת תזזית, שמתוך חרדה עמוקה למעמדו אל מול המנהיג, מנסה בטירוף עמוק להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בטורקיה ובמקומות נוספים". טאייב, המוכר כאישיותו קיצונית, מנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים השוהים בטורקיה, ועושה זאת מתוך דחף למנוע את הידרדרות מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully