וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בארה"ב רמזה: ביקור ביידן עשוי להביא לצעדי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 19:46

ממשל ביידן מעוניין שאחת התוצאות של ביקור הנשיא במזרח התיכון תהיה התקדמות כלשהי בהרחבת הסכמי אברהם בין ישראל לעולם הערבי. "אנחנו עובדים מאחורי הקלעים עם כמה מדינות נוספות", אמרה בכירה בממשל ביידן. "אני חושבת שתראו כמה דברים מעניינים סביב מועד ביקורו ביולי"

בווידאו: בכירה בממשל ביידן רומזת שביקור הנשיא עשוי להביא לנורמליזציה עם מדינות ערביות נוספות/צילום: ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני

בכירה בממשל ביידן רמזה אתמול (רביעי) במהלך שימוע בבית הנבחרים האמריקני כי ביקורו של הנשיא ביידן במזרח התיכון בחודש הבא עשוי להביא לצעדי נורמליזציה כלפי ישראל מצד מדינות ערביות שעדיין לא הצטרפו באופן רשמי להסכמי אברהם.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם חזרתו לבית הלבן 4 באפריל 2022. רויטרס
"תראו דברים מעניינים בביקורו", ביידן/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "אנחנו עובדים מאחורי הקלעים עם כמה מדינות נוספות. אני חושבת שתראו כמה דברים מעניינים סביב מועד ביקורו של הנשיא באזור", אמרה עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף בתשובה לשאלה של חברת הקונגרס הדמוקרטית קאת'י מאנינג.
  • בהמשך השימוע ביקש יו"ר הוועדה חבר הקונגרס הדמוקרטי טד דוייטש לקבל פרטים נוספים בנושא. ליף התחמקה והשיבה: "אני לא רוצה לדרוך לנשיא ביידן על האצבעות".

עוד בוואלה!

הבית הלבן מגבש "מפת דרכים לנורמליזציה" בין ישראל לבין סעודיה

לכתבה המלאה

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן מעוניין שאחת התוצאות של ביקור הנשיא במזרח התיכון יהיה התקדמות כלשהי בהרחבת הסכמי אברהם בין ישראל לעולם הערבי. אם ביידן יצליח בכך זה יהיה הישג מדיני משמעותי עבורו, שגם יקהה מעט את הביקורת בתוך המפלגה הדמוקרטית על כך שהנשיא האמריקני נותן לגיטימציה ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

תזכורת:

  • אתמול דווח בוואלה! כי הבית הלבן מגבש בתקופה האחרונה "מפת דרכים" לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה כחלק מההכנות לביקורו של הנשיא ביידן במזרח התיכון באמצע יולי.
  • הבית הלבן סבור שכל "מפת דרכים" לנורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה תיקח זמן ותהיה חלק מתאריך ארוך טווח. מקור אמריקני שמעורה בפרטים אמר כי "האסטרטגיה של הבית הלבן היא של התקדמות הדרגתית של צעד אחרי צעד".
  • ב-24 במאי נחשף בוואלה! כי ארצות הברית מנהלת מו"מ חשאי בין ישראל, סעודיה ומצרים על עסקה פוטנציאלית להשלמת העברת שני האיים האסטרטגים בים האדום - טיראן וסנפיר - לשליטה סעודית. כחלק מה"עסקה" סעודיה תבצע צעדי נורמליזציה מוגבלים והדרגתיים כלפי ישראל.
  • בכיר ישראלי אמר כי הוא לא צופה פריצת דרך משמעותית לכיוון נורמליזציה עם סעודיה במהלך ביקור ביידן, אך הדגיש כי במהלך הביקור תושג קרוב לוודאי הסכמה סעודית לאפשר לחברות תעופה ישראליות לעבור במרחב האווירי הסעודי בטיסות להודו, תאילנד וסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully