וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: אלפי תמונות שצולמו "מתחת לחצאית" של נשים לא הוסרו מפייסבוק

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 13:06

אף שהעברה גוררת עונש מאסר של עד שנתיים, תחקיר של BBC מצא "אלפי משתמשים שמשתפים באופן פומבי את החומרים המגונים של נשים וילדות שצולמו ללא הסכמתן". "התמונות לא הפרו את אמות המידה של פייסבוק", נמסר בתחילה

תחקיר של רשת BBC מצא אלפי תמונות לא חוקיות "מתחת לחצאית" (upskirting) בפייסבוק, שלפיו, לא הוסרו מהרשת מיד כשהתריעו עליהן לחברה האם של הרשת החברתית, מטא.

"Upskirting" - צילום לא חוקי ולא מאושר מתחת לחצאית/שמלה של אישה - נהפך בארצות הברית לפשע ב-2019 במסגרת "חוק המציצנות", לאחר קמפיין עוצמתי של אישה צעירה שחוותה על בשרה את ההטרדה בפסטיבל ב-2017. Upskirting קורה בדרך כלל בחללים ציבוריים, במיוחד בתחבורה ציבורית, בין המוני בני אדם שם מבצע העבירה אינו צפוי להיתפס.

עם זאת, אף שהעברה גוררת עונש מאסר של עד שנתיים, תחקיר של BBC מצא באחרונה כי אלפי תמונות לא חוקיות כאלה הועלו לפייסבוק. "BBC מצא אלפי משתמשים שמשתפים באופן פומבי את החומרים המגונים של נשים וילדות שצולמו ללא הסכמתן במקומות ציבוריים", נכתב בדוח.

אחד המשתמשים, על פי התחקיר, שאל "כיצד אנשים מצליחים לצלם ככה? איך מחזיקים את המצלמה כך שלא יבחינו בך?". משתמש אחר כתב "איזה סקסי. אשמח לראות עוד".

"איזה סקסי. אשמח לראות עוד"

לדברי BBC, כשהתמונות דווחו למטא באמצעות כלי הבטיחות שלה, הם לא נתפשו כ"נוגדות את אמות המידה של הקהילה". לכן התמונות לא הוסרו באופן מיידי. גם הבקשה להוריד את התגובות של המשתמשים לא נענתה.

בתגובה לחקירה, אמר דובר של מטאה ל"קוסמופוליטן UK": שיתוף של תמונות ללא אישור, כולל upskirting, הוא אינו אפשרי בפייסבוק. לאחר החקירה של BBC, הסרנו כמה קבוצות גדולות וחשבונות ונקטנו בצעדים נוספים לחסום האשטגים קשורים. אנחנו יודעים שהעבודה שלנו לא נגמרת לעולם, ונמשיך להסיר כל תוכן שמפר את החוק שנדע על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully