וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה באפגניסטן: "נדרש סיוע בסך 15 מיליון דולר"

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 12:22

משרד החוץ הטורקי אמר כי הסהר האדום הטורקי שפועל באפגניסטן שלח סיוע הומניטרי לקורבנות. דובר הטליבאן אמר כי סיוע מגיע גם מקטאר, איראן ופקיסטן - לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 6.1 גבתה יותר מאלף קורבנות

בווידאו: באפגניסטן מתאבלים על קורבנות רעידת האדמה/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר אתמול (רביעי) אחרי רעידת האדמה הקטלנית במזרח אפגניסטן, כי גייס "את כל המשאבים" מרחבי המדינה, עם צוותים בשטח שמספקים תרופות ותמיכת חירום. עם זאת, על פי הארגון, "המשאבים דלילים כאן".

לדברי מומחים, הצרכים המיידיים ביותר כוללים טיפול רפואי והעברה של פצועים, אספקת מקלט וציוד לעקורים, מים ומזון וביגוד. האו"ם חילק אספקה רפואית ושלח צוותים ניידים לאפגניסטן - אך הזהיר כי אין לו יכולות חיפוש והצלה, וכי למדינות השכנות גם כן אין יכולת רבה.

לפחות אלף בני אדם נהרגו ברעידת אדמה שהתרחשה הלילה (רביעי) במזרח אפגניסטן על גבול פקיסטן. רעידת האדמה הייתה בעוצמת 6.1, כך לפי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית. זאת רעידת האדמה הקטלנית ביותר באפגניסטן מזה שני עשורים.

בווידאו:מאות הרוגים ברעידת אדמה במזרח אפגניסטן/תיעוד ברשתות חברתיות

ארצות הברית אינה נוכחת כבר באפגניסטן לאחר הנסיגה של כוחותיה והקריסה של ממשלת אפגניסטן שנתמכה על יד ארצות הברית. בדומה למדינות אחרות, אין לארצות הברית קשרים רשמיים עם הטליבאן ששולט כעת במדינה.

טורקיה היא המדינה שמסוגלת לספק סיוע, אמר רמיז אלקברוב, סגן הנציג המיוחד של האו"ם לאפגניסטן. לדבריו, השגרירות הטורקית באפגניסטן "ממתינה לבקשה רשמית".

משרד החוץ הטורקי אמר כי הסהר האדום הטורקי שפועל באפגניסטן שלח סיוע הומניטרי לקורבנות. היום דובר הטליבאן אמר כי הסיוע מגיע גם מקטאר, איראן ופקיסטן, כשמטוסים ומשאיות נושאות אספקה של תרופות, אוהלים וברזנט.

סיוע בסך 15 מיליון דולר נדרש כדי להגיב לאסון, אמר אלקברוב. "לצוותים שלנו אין ציוד ספציפי להוציא אנשים מההריסות. הם צריכים להסתמך על הרשויות שמוגבלות מבחינה הזאת. אין לי דיווחים על התקדמותם באזור ההררי". הוא הוסיף.

המידע לגבי הנזק הוא מוגבל. התקשורת משובשת בשל מזג אוויר גרוע שפוגע גם במאמצי העברת הפצועים, על פי הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום (IFRC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully