וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שרה מואשמת בשני מקרי אונס

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 16:44

כריסולה זכרופולו, גניקולוגית ופעילת זכויות נשים, נולדה ביוון ועברה לצרפת ב-2007. בעברה, כיהנה זכרופולו כחברה בפרלמנט אירופי. היא קיבלה את אות אביר מסדר ההצטיינות הלאומי, אחד מעיטורי הכבוד הנחשבים ביותר בצרפת

שתי תלונות על אונס הוגשו נגד כריסולה זכרופולו, השרה לפיתוח, המדינות דוברות הצרפתית (פרנקופוניה) ושותפויות בינלאומיות בצרפת, על פי התקשורת הצרפתית. המעשים בוצעו לפי התלונות במסגרת תפקידה כרופאת נשים. חקירה נפתחה על ידי משרד התובע בפריז.

התלונה הראשונה הוגשה ב-25 במאי. הפרקליטות של פריז מסרה לאתר "מריאן" כי חקירה נפתחה יומיים לאחר מכן, ב-27 במאי. תלונה שנייה הוגשה ב- 16 ביוני. גורם הבקיא בנושא הוסיף כי מקרי האונס התרחשו ב-2016 "במסגרת רפואית" נגד אישה.

זכרופולו כיהנה כחברה בפרלמנט האירופי מאז יולי 2019, תפקיד שעזבה כדי להצטרף לממשלה בראשות ראש הממשלה אליזבת בורן, ב-20 במאי. זכרופולו היא גניקולוגית המתמחה באנדומטריוזיס, ונושאת את אות אביר מסדר ההצטיינות הלאומי, אחד מעיטורי הכבוד הנחשבים ביותר בצרפת

כריסולה זכרופולו, שרה בצרפת. ממשלת צרפת, אתר רשמי
כריסולה זכרופולו, שרה בצרפת/אתר רשמי, ממשלת צרפת

זכרופולו נולדה ביוון ב-1976 ויש לה אזרחות כפולה - יוונית וצרפתית. את לימודיה סיימה באוניברסיטת ספיאנצה ברומא עם תואר דוקטור והתמחות באנדומטריוזיס.

היא עברה לצרפת ב-2007. במסגרת פעילותה כפעילת זכויות נשים ייסדה זכרופולו את איגוד "Info-Endométriose" עם השחקנית ז'ולי גאייה. ב-2016 היא השיקה את הקמפיין הראשון הלאומי למודעות ציבורית של המחלה. היא גם הגישה דו"ח מיוחד בנושא לנשיא עמנואל מקרון ב-11 בינואר 2022.

זכרופולו נבחרה לפרלמנט האירופי ב-2019 ונהפכה לסגנית יו"ר של הוועדה לפיתוח. היא גם היתה ממונה על גיבוש אסטרטגיה חדשה ליחסי האיחוד-אפריקה. בפרלמנט האירופי היא גם הגנה על זכויות נשים לקבל החלטות עצמאיות לגבי גופן, נלחמה נגד אלימות כלפי נשים ונאבקה על מדיניות פמיניסטית אירופית זרה. במאי 2022 היא מונתה לשרה לפיתוח, פרנקופוניה ושותפויות בינלאומיות בצרפת.

בתוקף תפקידה כרופאה וחברת פרלמנט, זכרופולו פעלה כדי להבטיח תגובה כוללנית בינלאומית למגפת הקורונה. באפריל 2021 היא מונתה ליו"ר שותפה ב"גאבי", הברית למציאת חיסונים (GAVI), שהובילה את "קובאקס" (Covax), התוכנית הגלובלית, שכללה 65 מדינות, המנסה להפוך את חלוקת החיסונים בעולם ליותר שוויונית - וקידמה זכות שוויונית לחיסונים וקמפיינים שלך חיסונים במדינות עניות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully