וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו הזהיר את אביו במליאה מאילת שקד: "לדעתי זה תרגיל"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 15:24

ראש האופוזיציה קיבל במליאת הכנסת הודעה בזמן הדיון על פיזור הכנסת, ובצילום תקריב שנחשף ב"כיכר השבת" התפרסם תוכנה: אזהרה מבנו יאיר בעניין "מו"מ מדומה של אילת שקד נועד להרדים אותנו" | תיעוד

יאיר נתניהו במסרון לאבא שלו: המגעים לחלופית הם פייק כדי לקדם את חוק הנאשם. מתוך אתר כיכר השבת, אתר רשמי
תקריב להודעה שקיבל נתניהו במליאה/אתר רשמי, מתוך אתר כיכר השבת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קיבל היום (רביעי) במליאת הכנסת הודעה בזמן הדיון על פיזור הכנסת, ובצילום תקריב של ההודעה נחשף תוכנה. "לדעתי זה תרגיל", כתב בנו יאיר נתניהו לאביו בהודעה. "זה יחד עם מו"מ מדומה של אילת שקד נועד להרדים אותנו, לגרום לנו לדחות את חקיקת הבחירות, ואז הם יוכלו להעביר את חוק הנאשם", הוסיף הבן בהודעה.

התיעוד התפרסם היום ב"כיכר השבת" ובדיווח נכתב כי לאחר מכן שלח יאיר לאביו צילום מסך מהטוויטר של "יש עתיד", שם נכתב היום: "ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול להקים ממשלה ולא יכול להיות ראש ממשלה. 'יש עתיד' מחויבת לחוק ונעשה הכל כדי שיעבור".

מליאת הכנסת 22 ביוני 2022. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
נתניהו בכנסת, היום/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

ביום ראשון הניחה חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה הצעת חוק פרטית שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. גם חבר הכנסת אלי אבידר הניח הצעת חוק דומה יחד עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי.

מנגד, יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) צינן את הדרישה בקואליציה להעביר את חוקי הנאשם לפני פיזור הכנסת לבחירות. לוי צייץ היום בטוויטר: "‏שלא יהיו אי הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו. כיו"ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר".

ח"כ לסקי הגיבה לציוץ של יו"ר הכנסת ואמרה: "לחוק הנאשם יש הסכמה רחבה בקואליציה, מכיוון שיש הבנה שהמשבר הפוליטי לא ייגמר עד שנצליח להחזיר את הנורמות להנהגה הפוליטית בישראל".

בימים האחרונים גברו הקריאות לחוקק את חוק הנאשם לפני פיזור הכנסת על ידי חלק גדול מסיעות הקואליציה: שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן אמרו שהם תומכים בחוק וח"כים מהקואליציה הניחו מחדש הצעות בנושא על סדר יומה של ועדת שרים לחקיקה. יחד עם זאת, בכירים בקואליציה מעריכים כי הסיכוי להעביר את החוק, שהוא תיקון לחוק יסוד הממשלה, בשלוש קריאות עד פיזור הכנסת בשבוע הבא בלתי אפשרי. על כן הציוץ של יו"ר הכנסת מבהיר כי הוא עצמו לא יאפשר להעביר את החוק בהליך בזק.

בקואליציה שוקלים לקדם את החוק במקביל לפיזור הכנסת בשבוע הבא, אך טרם התקבלה החלטה בנושא. עם זאת, בכירים מעריכים שהסיכויים לקדם את החוק נמוכים, לאור לוחות הזמנים הצפופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully