וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הנסיך הסעודי בן סלמאן בביקור ל"חימום היחסים"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 16:48

נסיך הכתר רוצה לסיים את בידודו הבינלאומי שנגרם בשל הרצח של העיתונאי הסעודי ב-2018. הוא ביקר בירדן ובמצרים השבוע כחלק מסיור במזרח התיכון, ובחודש הבא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

נסיך הכתר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן הגיע לביקור בטורקיה לראשונה מאז הרצח ב-2018 של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן יערוך שיחה אישית עם בן סלמאן במטרה לחמם את היחסים בין שתי המדינות. ארדואן האשים בעבר את הנסיך בכך שנתן את ההוראה לרצוח את העיתונאי. הנסיך מכחיש כל קשר לתקרית.

הביקור מגיע בזמן שטורקיה מנסה למשוך מסחר, השקעות וסיוע כדי לשפר את מצבה הכלכלי המידרדר. טורקיה מנסה גם לשפר את היחסים עם איחוד האמירויות, מצרים וישראל לאחר שנים של מתיחות.

נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן בביקור בטורקיה אצל הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, 22 ביוני 2022. רויטרס
מוחמד בן סלמאן ורג'פ טייפ ארדואן/רויטרס
מלך ירדן עבדאללה ונסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 22 ביוני 2022. רויטרס
מלך ירדן עבדאללה ונסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן/רויטרס

הנסיך רוצה מצדו לסיים את בידודו הבינלאומי שנגרם בשל הרצח. הוא ביקר גם בירדן ובמצרים השבוע כחלק מסיור במזרח התיכון ובחודש הבא ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהבטיח ב-2019 להפוך את ערב הסעודית ל"מנודה" בשל רצח העיתונאי.

לדברי גורם בכיר, הביקור צפוי להביא ל"נורמליזציה מלאה ולחידוש התקופה שלפני המשבר". שני המנהיגים צפויים לחתום על הסכמים בנוגע לאנרגיה, כלכלה וביטחון. באפריל טס ארדואן לערב הסעודית וחיבק את הנסיך בפומבי. הביקור ההוא קרה שלושה שבועות אחרי שבית משפט באיסטנבול עצר את המשפט של 26 אזרחים סעודים, כולל שני עוזרי הנסיך, שהואשמו ברצח של העיתונאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully