וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקני מינה "צייד נאצים" לחקור פשעי מלחמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 13:44

אלי רוזנבאום פעל לאיתור וגירוש נאצים מאדמת ארה"ב. "אין מקום מסתור לפושעי מלחמה. "המשרד יחקור כל דרך להטיל אחראיות על אלה שביצעו פשעי מלחמה באוקראינה", אמר התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, בביקור באוקראינה

"צייד הנאצים" המוביל בארצות הברית יעמוד בראש צוות של משרד המשפטים האמריקני שמטרתו לזהות ולתבוע את מי שביצע פשעי מלחמה באוקראינה, כך אמר אתמול (רביעי) התובע הכללי מריק גרלנד, שהגיע לביקור פתע באוקראינה.

הצוות, אמר גרלנד, יובל על ידי צייד הנאצים הידוע אלי רוזנבאום שתפקידו לאתר ולגרש משטחי ארצות הברית, וישתמש בשירותים של מומחים בחקירותיו לגבי הפרות של זכויות אדם ופשעי מלחמה.

רוזנבאום, שעבד במשרד 36 שנה, כיהן בעבר כראש המדיניות והאסטרטגיה לאכיפת זכויות אדם וסייע למחלקה מיותר ממאה תיקים שבהם בוטלה האזרחות של נאצים והגלייתם מחוץ לארצות הברית, על פי משרד המשפטים.

אלי רוזנבאום, צייד נאצים אמריקני. ויקיפדיה, אתר רשמי
אלי רוזנבאום. צייד נאצים במשרד המשפטים האמריקני/אתר רשמי, ויקיפדיה

"אין מקום מסתור לפושעי מלחמה. משרד המשפטים האמריקני יחקור כל דרך להטיל אחראיות על אלה שביצעו פשעי מלחמה וזוועות אחרות באוקראינה", אמר אתמול גרלנד. "העבודה לצד השותפות המקומיות והבינלאומיות שלנו תהיה בלתי פוסקת במאמצים שלנו למצוא את האחראים שמעורבים בפשעי מלחמה, עינויים והפרות חמורות אחרות במהלך העימות שאוקראינה לא פתחה בו", הוא הוסיף.

הוא אמר גם כי משרד המשפטים ישלח שלושה תובעים לייעץ לאוקראינה, כמו גם למדינות אחרות באירופה ובמזרח התיכון, בנוגע לניסיון של רוסיה להתחמק מסנקציות גלובליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully