וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לבקש מהתלמידים לחזור": ביה"ס בטקסס שבו אירע ירי המוני - ייהרס

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 12:15

מחקירת האירוע עלה כי היו מספיק שוטרים בזירה בבית הספר כדי לעצור את היורה שלוש דקות לאחר שנכנס לבניין - אך המשטרה המתינה יותר משעה מחוץ לכיתה. סנאטורים קידמו אתמול חוק חדש לפיקוח על נשק בעקבות הירי, שנחשב למשמעותי ביותר מזה דור

בית הספר היסודי רוב בעיירה אובלדה בטקסס, שבו אירע הירי ההמוני שבו נרצחו 19 תלמידים ושתי מורות - ייהרס, אמר אתמול (שלישי) ראש העיר. דון מקלכלין אמר את הדברים במהלך פגישת מועצה עם תושבי העיירה. הוא לא פירט מתי ייהרס בית הספר.

זעם ציבורי התעורר בעקבות מסע הירי במאי, והמשטרה מואשמת בכך שהמתינה יותר משעה מחוץ לבית הספר לפני שפרצה פנימה והרגה את היורה. "לפי הבנתי, לאחר שיחה עם המפקח - בית הספר ייהרס. אי אפשר לבקש מילדים או מורים לחזור לשם אי פעם", הוא אמר. בבית הספר רוב למדו 600 תלמידים בכיתות ב-ד .

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציע להרוס את בית הספר, אמר סנאטור מדינת טקסס רולנד גוטיירז לתקשורת בחודש שעבר.

בית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון בקונטיקט נהרס גם כן לאחר שעשרים תלמידים בגילי 6 ו-7 ושישה אנשי צוות נורו ב-2012. בית ספר חדש נבנה על השטח.

אתמול אמר ראש ביטחון הציבור של טקסס כי היו מספיק שוטרים בזירה בבית הספר כדי לעצור את היורה שלוש דקות לאחר שנכנס לבניין. אך המשטרה המתינה יותר משעה מחוץ לכיתה לפני שצוות מיוחד פרץ פנימה והרג את היורה בן ה-18. לדברי סטיב מקראו, התגובה של המשטרה היתה "כישלון" והאשים את הקצין האחראי בכך שהעדיף את חיי השוטרים על פני הילדים.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך הכינוס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) ביוסטון, טקסס, ארה"ב, 27 במאי 2022.. רויטרס
מתנגדים לחקיקה. דונלד טראמפ בכנס של איגוד הרובאים הלאומי/רויטרס

סנאטורים אמריקנים קידמו אתמול חוק חדש לפיקוח על נשק בעקבות הירי, שנחשב למשמעותי ביותר מזה דור.

הסנאטורים הצביעו בעד האצה של העברת החוק הדו מפלגתי, כלומר, החוק יעבור אולי כבר בשבוע הבא. למרות המשמעות הגדולה של החוק, הוא עדיין מהווה התפשרות מצד דמורטים רבים שרצו מגבלות נוקשות יותר על נשק.

החוק החדש יכלול סעיף לגבי בדיקות רקע מעמיקות יותר של קוני נשק מתחת לגיל 21. הוא קורא למימון כדי לעודד מדינות ליישם חוקי "דגל אדום" שבמסגרתם אפשר לקחת נשק מאנשים שנחשבים איום. החוק כולל גם מימון פדרלי בסך 15 מיליארד דולר לתוכניות בריאות נפש ושדרוג אבטחה בבתי ספר. הוא גם סוגר את הפרצה בחוק שמכונה "פרצת החבר", באמצעות איסור מכירת נשק לאנשים שהורשעו בעבר באלימות במשפחה.

זאת הפעם הראשונה מזה עשורים שהצעת חוק לגבי בטיחות נשק קיבלה תמיכה כה משמעותית משני צדי המעבר. ההצבעה אתמול בסנאט עברה ברוב של 64 מול 34 בפחות משעתיים. 14 רפובליקנים הצביעו מראש לקדם את החוק, כלומר שיש לו כעת מספיק תמיכה לעבור באופן רשמי בסנאט. החוק עוד צריך לעבור גם בבית הנבחרים לפני שיגיע לשולחנו של ביידן לחתימה.

הסנאטור כריס מרפי, הדמוקרטי הבכיר בשיחות, אמר כי החוק "ייהפך לחקיקה המשמעותית ביותר במאבק באלימות נשק שהקונגרס העביר ב-30 השנים האחרונות".

איגוד הרובאים הלאומי (NRA ) התנגד לחוק ואמר בהצהרה כי הוא אינו "מתייחס באמת לפשעים אלימים" וכי "אפשר לנצל אותו כדי להגביל רכישה חוקית של נשק". הנשיא ביידן אמר מוקדם יותר החודש כי ההצעה היא "צעד בכיוון הראשון", אך הוא אינו מספיק.

החקיקה הפדרלית המשמעותית האחרונה בסוגייה עברה ב-1994 ובמסגרתה נאסר ייצור של רובי סער לשימוש אזרחי, אך התוקף שלה פג לאחר עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully