וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: ביקור ביידן והבחירות עשויים לשבש את בניית חומת ההפרדה

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 10:59

עבודות בניית גדר ההפרדה שמטרתה למנוע מעבר של שב"חים ומחבלים באזור ג'נין החלו אתמול על ידי אנשי משרד הביטחון. על אף חשיבות הפרויקט גורמים בצה"ל מתריעים כי הגעתו של הנשיא יצרה אווירה שלמעט פעילות דחופה, רצוי לא לעורר חיכוך מיותר בשטח ולשקול כל פעילות שניתן

בווידאו: עבודות להקמת החומה בצפון קו התפר/צילום: דוברות משרד הביטחון
פרצות בגדר המערכת בגזרת ג'נין 20 ביוני 2022. אמיר בוחבוט
חייל צה"ל בגדר ההפרדה באזור ג'נין/אמיר בוחבוט

משרד הביטחון החל לבנות אתמול (שלישי) את חומת גדר ההפרדה באזור ג'נין שמטרתה למנוע מעבר של שב"חים ומחבלים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. כעת, לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסבב הבחירות ההולך ומתקרב, גורמים בצה"ל טעונים כי ייתכן עובדות הפרויקט יופסקו.

לצד זאת, טוענים גורמי צבא בפיקוד המרכז, כי לקראת ביקור הנשיא בארגון נוצרה אווירה שלמעט פעילות דחופה, רצוי לא לעורר חיכוך מיותר בשטח ולשקול כל פעילות שניתן לדחות. עוד ציינו הגורמים כי מניין בתי המחבלים שהממשלה מעכבת את הריסתם עלה לשלושה: במחנה הפליטים ג'נין, בכפר רומאנה, ובכפר קרוואת בני חסן.

לכן, הם מציינים, קיים חשש שיעצרו את בניית החומה ש"קובעת עובדות בשטח" בשונה מגדר המערכת. "עכשיו נכנסנו לתהליך חדש שעלול לשבש את הפעילות ההנדסית בשטח: המשבר הפוליטי והבחירות הצפויות", הם אמרו.

החומה, שמתנשאת לגובה של ארבעה מטרים, תיבנה בקו התפר באזור החטיבה המרחבית מנשה מול הכפר רומאנה, שבו התגוררו סעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר שביצעו את מסע הרצח בגרזנים באלעד בו נרצחו שלושה ישראלים.

לוחמי מג"ב על גדר ההפרדה במרחב ירושלים. דוברות משטרת ישראל
לוחמי מג"ב/דוברות משטרת ישראל

בניית החומה אמורה לסייע לצה"ל המתקשה להתמודד ביעילות עם מאות השב"חים שמשחיתים את גדר המערכת בעשרות מוקדים לאורך 970 ק"מ מדי שבוע וחוצים לשטח ישראל מתחת לאף של החיילים.

אתמול הספיקו הקבלנים בשירות משרד הביטחון להציב את החומה לאורך עשרות מטרים במקום שבו היתה גדר המערכת שהושחתה על ידי הפלסטינים. "התקציב המיוחד לחומה הגיע מהממשלה אחרי גל הפיגועים", אמר גורם במשרד הביטחון והוסיף: "כשיש תקציב ברור, ותכנון הנדסי, אז גם קצב הבנייה בהתאם. אבל כשמדברים על בחירות אז באופן אוטומטי עולה החשש שיעצרו את הקמת החומה בגלל סוגיות פוליטיות", הוסיף הגורם. "בינתיים אנחנו שומעים רק רמזים על האפשרות שיעכבו את הפרויקט. לא כולם אוהבים לראות באזור הזה חומה".

חשוב לציין, כי חרף השחתת הגדר בצה"ל הצליחו להוריד באחוז ניכר את היקף החדירות והקימו צוותי תיקון גדר ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully