וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: מקווים לפתוח בפיילוט להבאת עובדים זרים ממרוקו לישראל תוך חודש

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 22:45

שרת הפנים סיכמה על המהלך יחד עם מקבילה במרוקו בעת ביקורה במדינה. בנוסף שוחחו השרים על הבעיה האיראנית ועל שיתופי פעולה נוספים בין המדינות בתחומים כלכליים, בדגש על התפלת מים ונושאים רפואיים. "רואה חשיבות רבה בחיזוק מערכת היחסים האסטרטגית ביננו"

שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (שלישי) כי פיילוט להבאת עובדים זרים לסיעוד ובניין ממרוקו לישראל יחל בקרוב, כשהמטרה היא להתחיל אותו כבר בתוך חודש. הודעה זו נמסרה במהלך פגישתה של השרה עם שר הפנים של מרוקו, עבד אל-ואפי לפתית, ועם שר החוץ של מרוקו, נסאר בוריטה, עמם נפגשה בביקורה במרוקו.

השרה העלתה את בקשתה לשתף פעולה בנושא גיוס עובדים זרים לישראל לענף הבניה והסיעוד במסגרת הסכמים בילטראלים, ובפגישה אכן סיכמו השרים על חתימת הסכם בחודש הקרוב. כמו כן, הציעה שקד למהנדסים ממרוקו להשתלב בענף ההיי-טק בישראל.

בנוסף, שוחחו השרים בפגישתם על הבעיה האיראנית והאתגרים המשותפים לשתי המדינות בנושא. הם דנו על שיתופי פעולה בין המדינות בתחומים כלכליים, בדגש על התפלת מים ושיתופי פעולה בנושאים רפואיים.

השרה שקד במהלך ביקורה במרוקו 21 ביוני 2022. דוברות משרד הפנים, אתר רשמי
"המטרה להתחיל בפיילוט תוך חודש". שקד בביקור במרוקו, היום/אתר רשמי, דוברות משרד הפנים

שקד הודתה לשר על ההתנהלות של מרוקו בנושא הוויזות, המסופקות במהירות לאזרחים ישראלים שמבקשים להגיע למדינה, והביעה לראשונה בפומבי את תמיכתה של ישראל בריבונות של מרוקו על הסהרה.

"אני רואה חשיבות רבה בחיזוק מערכת היחסים האסטרטגית בין מרוקו לישראל", אמר שקד. "המורשת המשותפת בין מרוקו ליהודים נחקקה בספרי ההיסטוריה, עלינו לשמר אותה ולהביא לה הישגים חדשים. יש רצון הדדי בין שתי המדינות לפיתוח הזדמנויות כלכליות חדשות, ולתמיכה בענף הבנייה ומתן טיפול איכותי לקשישינו. המטרה תוך חודש להתחיל פיילוט של הבאת עובדים זרים לסיעוד ובניין ממרוקו לישראל. ובנוסף, ליצור קשרים חדשים במסחר וחדשנות, ביטחון פנים והגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully