וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע המתקפה בקפיטול: "איימו על משפחתי, פרצו לבית כלתי"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 22:29

העדויות בשימוע הרביעי התמקדו בקמפיין הלחצים שהנשיא טראמפ ובעלי בריתו הפעילו על גורמי בחירות כדי שישקרו לטובת הנשיא - והציב אותם בסכנה מצד תומכי הנשיא לשעבר. מזכיר מדינת ג'ורג'יה סיפר כי התמקדו גם באשתו משום שסרב לשתף פעולה עם טראמפ

ועדת בית הנבחרים שחוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, הציגה הערב, בשימוע הרביעי עדויות, שלפיהן הנשיא לשעבר דונלד טראמפ היה מעורב ניסיון הפיכה כושל באמצעות הפעלת לחץ כבד על גורמים רשמיים במדינות שונות להפוך את תוצאות הבחירות שבהן ניצח ג'ו ביידן.

בהצהרת הפתיחה, אמר יו"ר הוועדה בני תומפסון, חבר בית הנבחרים הדמוקרטי ממיסיסיפי, כי "כמו מייק פנס, עובדי הציבור הבאים לא הסכימו לציית לתוכנית של טראמפ. וכשלא אימצו את השקר הגדול והחליפו את רצון הבוחרים ברצונו של טראמפ להישאר בשלטון, הוא פעל כדי להבטיח שיתמודדו עם ההשלכות. איומים על המחיה ועל החיים של אנשים. איומים באלימות שדונלד טראמפ ידע עליה והעצימה".

לדבריו, "אנשים שמאמינים לשקר מתמודדים כעת על משרות אמון הציבור. אם זה יקרה, מי יבטיח שהמוסדות שלנו לא יישברו תחת הלחץ? לא יהיו לנו אז מקרים של הצלה ברגע האחרון. יהיה לנו אסון".

קמפיין לחצים שמבוסס על שקרים

השימוע הערב התמקד בנשיא טראמפ ובעלי בריתו שהפעילו קמפיין לחצים שמבוסס על שקרים על גורמי בחירות מקומיים וברמת המדינה והציב אותם בסכנה. השימוע הראה כיצד הקמפיין של טראמפ אירגן בוחרים מזויפים במדינות שבהן טראמפ הפסיד לביידן במטרה לשבש את תהליך אישור תוצאות הבחירות בקונגרס ב-6 בינואר. את השימוע ניהל חבר בית הנבחרים הדמוקרטי אדם שיף.

בשבועיים האחרונים, הוועדה ערכה שימועים במטרה להוכיח שטראמפ אחראי על המתקפה הקטלנית בגבעת הקפיטול. מזכיר המדינה ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, וגבריאל סטרלינג, מנכ"ל התפעול בלשכה של מזכיר מדינת ג'ורג'יה, הם בין העדים שהופיעו היום בשימוע.

העדות של התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית, ויליאם בר, יוני 2022. רויטרס
העדות של התובע הכללי לשעבר ויליאם בר/רויטרס

שני הרפובליקנים הגנו בנחישות על הטיפול של המדינה בבחירות 2020 תחת לחצים כבדים מצד טראמפ ובעלי בריתו לשנות את תוצאותיהן במדינה שבה ניצח ביידן. הם סיפרו על שיחת הטלפון הידועה לשמצה, ארבעה ימים לפני המתקפה, שבה טראמפ אמר להם בבירור "למצוא 11,789 קולות" שיציבו אותו לפני ביידן בג'ורג'יה.

לאור האיומים שהושמעו נגד עובדי בחירות בימים ובשבועות שאחרי הבחירות בנובמבר 2020, סטרלינג אף אמר במסיבת עיתונאים, כי "מישהו ייפגע, מישהו ייהרג, יירו במישהו".

רפנספרגר סיפר על המסרים המאיימים והמיניים שקיבלה משפחתו מרחבי המדינה. "הם התמקדו באשתי כי זאת היתה דרך להפעיל עלי לחץ", הוא אמר. לדבריו, אנשים פרצו לביתה של כלתו, אלמנה עם שני ילדים. "חששנו מאוד לביטחונה", הוא הוסיף.

דובר בית הנבחרים של אריזונה, ראסטי באוארס, רפובליקני, סיפר כיצד הופעל עליו לחץ ישיר מצד טראמפ וג'וליאני. באוארס העיד כי עורך הדין של טראמפ ג'וליאני אמר כי יש לו ראיות להונאת בחירות נרחבת, אך "מעולם" לא סיפק אותן. באוארס תיאר שיחת טלפון שקיבל מטראמפ וג'וליאני, ובה עורך הדין טען שיש לו ראיות. באוארס אמר כי ביקש ממנו "כמה פעמים" את הראיות להונאה.

"הוא אמר שאין להם ראיות", אמר באוארס לוועדה. "שאלתי אותו, 'יש לך שמות?'". ג'וליאני ענה בחיוב וכי יספק אותם. אך בסופו של דבר, לא עשה כך. שיף שאל את באוארס, "האם קיבלת ממנו אי פעם ראיות, בשיחה, לאחריה, עד היום?". התשובה היתה "מעולם לא".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז במהלך עדכון רופאיו של טראמפ על מצבו מחוץ למרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בבת'סדה, מרילנד, ארה"ב 4 באוקטובר 2020. רויטרס
ראש הסגל לשעבר מארק מדוז/רויטרס

הוועדה חשפה מידע חדש שהראה את התפקיד שהסנאטור הרפובליקני מוויסקונסין, רון ג'ונסון, מילא בקידום קולות "מזויפים" בשביל טראמפ ב-6 בינואר.

עוזר של ג'ונסון שלח מסר לאיש צוות של פנס, שלפיו הסנאטור רצה לתת לסגן הנשיא פתקי קולות "מזויפים" במו ידיו זמן קצר לפני תחילת מושב הוקנגרס לאישור תוצאות הבחירות. במסרים ששלח שון ריילי לכריס הודג'סון נכתב כי "ג'ונסון צריך לתת לסגן הנשיא משהו. מה לעשות, ייעץ לי". הודג'סון רצה לדעת מה זה. ריילי כתב כי אלה "קולות חלופיים לוויסקונסין ומיזורי משום שהארכיבאי לא קיבל אותם". "אל תתן לו אותם", ענה הודג'סון.

המסרים נשלחו ב-12:30 בצהריים, דקות לפני שפנס התחיל את המושב ב-1, והמתפרעים עלו לגבעת הקפיטול. תומפסון אמר כי הוועדה עדיין לא פנתה לג'ונסון בעניין.

עדה נוספת הערב היא שיי מוס, עובדת לשעבר בבחירות בג'ורג'יה, שלצד אמה, היתה יעד לתיאוריית קונספירציה שהפיצו טראמפ ועורך דינו רודי ג'וליאני. המשפחה ספגה איומים גזעניים ואיומי אלימות.

"מזויפת ומלאכותית"

בנאום שנשא בכנס דתי ביום שישי, כינה טראמפ את החקירה של וועדה "מזויפת ומלאכותית" וטען כי סרטוני העדויות "נערכו" . שלושת השימועים האחרונים התמקדו בכך שטראמפ יעד כי קונספירציות לגבי הונאת בחירות היו שקריות אך קידם אותן בכל מקרה ואף טען כי הבחירות נגנבו. הוא גם הפעיל לחץ על סגן הנשיא מייק פנס כדי שיסרב לאשר את תוצאות הבחירות ב-6 בינואר.

העדויות שהוצגו עד כה בשימועים היו ברובן של רפובליקנים, כולל עוזרי טראמפ ובעלי ברית לשעבר, כמו התובע הכללי ביל בר, עורך הדין אריק הרשמן ועורך הדין והשופט לשעבר מייקל לוטיג. בספטמבר צפויה וועדה לפרסם דו"ח מקיף על ממצאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully