וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נסיך הכתר הסעודי בביקור לאחר שלוש שנים של הסתגרות

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 13:45

הנסיך, המוכר בכינוי "MBS", יערוך שיחות עם מנהיגי מצרים, ירדן וטורקיה על חיזוק שיתוף הפעולה ההדדי ועל סוגיות של אינטרסים משותפים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע בחודש הבא לערב הסעודית

בווידאו: יורש העצר הסעודי נפגש עם נשיא מצרים בקהיר/צילום: רויטרס

נסיך הכתר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן הגיע אתמול (שני) למצרים לביקור ראשון מחוץ לאזור המפרץ מזה יותר משלוש שנים. בן סלמאן יבקר גם בירדן ובטורקיה. הביקור של בן סלמאן קורה לקראת הביקור בחודש הבא של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בערב הסעודית, אליה יגיע לאחר ביקור בישראל.

הנסיך, המוכר בכינוי "MBS", יערוך שיחות עם מנהיגי מצרים, ירדן וטורקיה על חיזוק שיתוף הפעולה ההדדי ועל סוגיות של אינטרסים משותפים, דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית SPA.

מקורות אמרו כי הנסיך ונשיא מצרים עבדל פתח א סיסי ידונו בסוגיות שכוללות את המלחמה באוקראינה ואת תיאום העמדות של שתי המדינות לקראת ביקור ביידן באמצע יולי. סיסי קיבל את פני הנסיך בשדה התעופה בקהיר אתמול בערב. ערב הסעודית העניקה תמיכה פיננסית למצרים בשווי מיליארדי דולרים מאז עלה סיסי לשלטון. היום בן סלמאן צפוי לבקר בעמאן לשיחות עם המלך עבדאללה.

זה הביקור הראשון של בן סלמאן מחוץ למפרץ מאז הרצח ב-2018 של עיתונאי וושינגטון פוסט ג'מאל ח'אשוקג'י בשגרירות בטורקיה. הוא ביקר במצרים ב-2018 וביפן ב-2019.

ביידן אמר ביום שישי כי יבקר בערב הסעודית לא למטרת פגישה אישית עם הנסיך אלא ל"פגישה בינלאומית" שבה יפגוש אותו, ואת מנהיגי מדינות המפרץ, ירדן, מצרים ועיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully