וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת רכבות בבריטניה: ראש הממשלה מזהיר מפני "המשך השיבושים"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 13:33

כ-40 אלף חברי איגוד RMT בחברת נטוורק רייל ו-13 מפעילות רכבות אחרות יצאו הבוקר לשביתה, שתיערך גם ביום חמישי ובשבת. גם עובדי הרכבת התחתית בלונדון שובתים היום

בווידאו: שביתת עובדי רכבות בבריטניה/מערכת וואלה

נוסעים חייבים להתכונן ל"שיבושים הלא הכרחיים" שנגרמים בשל שביתת הרכבות, אמר היום (שלישי) ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. ג'ונסון אמר את הדברים, על פי סקיי ניוז, בתחילת ישיבת הקבינט ביום הראשון של שביתות נרחבות של הרכבות ברחבי בריטניה - הגדולות מזה 30 שנה - שגרמו למיליוני נוסעים להישאר ללא אמצעי תחבורה.

איגוד העובדים של הרכבות RMT מסוכסך עם מנהלי המסילות בשל שכר, משרות ותנאים, לאחר מגפת הקורונה ששינתה את דפוסי ההתנהגות של הנוסעים.

ג'ונסון אמר כי יש צורך ברפורמה ברשת הרכבות, ורמז כי על הנוסעים להכין את עצמם לעוד שיבושים בשל מחאת איגודי העובדים. "ראשי האיגודים צריכים לשבת עם נטוורק רייל ועם חברות הרכבות ולהתקדם. אנחנו צריכים, לצערי, כולנו, כל המדינה, להתכונן לבאות. הרפורמות האלה הן האינטרס של ציבור הנוסעים ויסייעו לנו להפחית את התעריפים ברחבי המדינה".

לדבריו, השביתות גורמות לשיבושים "משמעותיים" ואי נוחות ברחבי המדינה, וכי הן "מוטעות ולא הכרחיות". "אנשים מתקשים להגיע לעבודה, לפגישות, למבחנים", הוא הוסיף.

כ-40 אלף חברי איגוד RMT בחברת נטוורק רייל ו-13 מפעילות רכבות אחרות יצאו הבוקר לשביתה, שתיערך גם ביום חמישי ובשבת השבוע.

תחנות ריקות מאדם

האיגוד מבקש העלאה של 7% בשכר - פחות מהאינפלציה שעומדת על 9% אך יותר מההצעה של 2% של המעסיקים. הוא מאשים את הממשלה בעידוד סכסוכים כאלה על ידי קיצוץ סובסידיות ציבוריות בשווי מיליארדי ליש"ט.

מזכ"ל RMT מיק לינץ' אמר לסקיי ניוז כי "המסר שלי לציבור הנוסעים הוא שאנחנו מאוד מצטערים על השיבושים שנגרמו. אנחנו לא רוצים שזה יקרה אבל אנחנו רוצים להגיע להסדר".

מחצית מקווי הרכבת בבריטניה אינם פועלים, ושעות הפעילות של הקווים הפועלים צומצמו. גם עובדי הרכבת התחתית בלונדון שובתים היום.

הבוקר תחנות עמוסות בדרך כלל בלונדון נותרו ריקות מאדם. תלמידי תיכון שאמורים להיבחן היום בבחינות הבגרות נאלצו למצוא דרכים חלופיות להגיע לבתי הספר. עם זאת, הכבישים היו עמוסים מהרגיל בשל המעבר למכוניות פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully