וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משתמשי אפליקציית הכושר סטרבה ריגלו אחר הצבא הישראלי"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 16:57

על פי גרדיאן, סוכנים לא מזוהים השתמשו באפליקציית ניטור הכושר Strava כדי לרגל אחרי אנשי צבא ישראלים, עקבו אחר תנועותיהם בבסיסים סודיים במדינה ובמדינות זרות. המעקב נחשף על ידי FakeReporter הישראלית

סוכנים לא מזוהים השתמשו באפליקציית ניטור הכושר סטרבה (Strava) כדי לרגל אחרי אנשי צבא ישראלים, עקבו אחר תנועותיהם בבסיסים סודיים ברחבי ישראל, וככל הנראה צפו בהם כשהיו בנסיעות עסקים רשמיות ברחבי העולם, כך דיווח היום (שלישי) העיתון הבריטי הגרדיאן.

אחד מהמאפיינים של האפליקציה, שמבוססת על שיתוף של פעילויות, הוא מקטעים (Segment) - סטרבה משרטטת על המפה את המסלולים שכל אחד מבצע, וניתן לחלק ידנית כל מסלול למקטעים.
על פי גרדיאן, באמצעות יצירת מקטעים מזויפים בתוך בסיסים צבאיים, הצליחו הסוכנים לעקוב אחר האנשים שהתאמנו בבסיסים, אפילו אלה שהחשבון שלהם הוגדר באמצעות מאפייני הפרטיות ההדוקים ביותר.

למשל, התבצע מעקב אחרי משתמש באפליקציה בבסיס סודי, שעל פי הסברה היה בעל קשרים לתוכנית הגרעין הישראלית, ואחרי תנועותיו בבסיסים צבאיים אחרים ובמדינה זרה.

המעקב נחשף על ידי FakeReporter , מיזם מחקר בשיתוף ולמען הציבור שהוקם על ידי חוקרים, מומחי רשת ואקטיביסטים לזיהוי מידע מזויף. מנכ"ל החברה, אחיה שץ, אמר לגרדיאן: "יצרנו קשר עם כוחות הביטחון הישראליים מיד כשגילינו את ההפרה הביטחונית. לאחר שקיבלנו אישור להתקדם, יצרנו קשר עם סטרבה והם הקימו צוות בכיר שיטפל בסוגיה".

על פי הדיווח, משתמש אנונימי בסטרבה, שלפי האפליקציה המיקום שלו הוא "בוסטון, מסצ'וסטס", יצר שורה של מקטעים מזויפים בכמה בסיסים צבאיים בישראל, כולל של סוכנויות המודיעין ובסיסים שמורים שקשורים לתוכנית הגרעין.

זיוף המקטעים עוקף את הגדרות הפרטיות של האפליקציה. עם זאת, אם המשתמשים לא מגדירים שכל ריצה למשל תהיה מוגנת באופן אקטיבי, אז אפשר לראות את תמונת הפרופיל שלהם, השם הפרטי וראשי התבות של שמם, במקטעים שבהם הם רצים.

ריגול תעשייתי. קרבות קשת-כלכליסט. פיני,
ריגול תעשייתי. קרבות קשת-כלכליסט/פיני

"מתייחסים ברצינות רבה"

סרטבה אמרה בהצהרה כי "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לסוגיות של פרטיות. עודכנו על ידי FakeReporter לגבי סוגיית המקטעים של חשבונות פרטיים ספציפיים ונקטנו בצעדים ההכרחיים כדי לתקן את הבעיה. אנחנו מספקים מידע נגיש לגבי האופן שבו המידע משותף באפליקציה".

ב-2018 מאפיין חדש של סטרבה פירסם את כל מסלולי הריצה, שחייה ורכיבה על אופניים ציבוריים ופחות ציבוריים, כמו המיקום של בסיסים צבאיים במחוז הלמנד באפגניסטאן, וברכת שחייה ליד בסיס של חיל האוויר המלכותי הבריטי באיי פוקלנד. האפליקציה אף חשפה מסלול באזור 51 בנבאדה.

בתגובה לידיעה, מצה"ל נמסר כי "צה"ל בכלל, על גופיו השונים, מודע לאיומים המתפתחים בעולמות הרשת. על מנת להתמודד איתם, ובעקבות אירועים קודמים כדוגמת האירוע המדובר, מועברים הנהלים מדי תקופה למשרתים בתפקידים רגישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully