וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי עורר סערה בכנס בעכו: "אין היום מצוקה בחברה הערבית"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 23:16

רגע לפני פיזור הכנסת נבחרי ציבור הגיעו לאירוע לקידום ופיתוח הגליל. חבר הכנסת גרר תגובות מהקהל אחרי שטען כי הפשיעה במגזר הערבי לא נובעת ממצוקה, אלא מהתנגדות לקיומה של המדינה. מנגד, השר לביטחון הפנים הסביר שחשוב שמפלגה ערבית תהיה בקואליציה

סערה פרצה היום (שלישי) בכנס לקידום ופיתוח הגליל, שמקיימת המכללה האקדמית גליל מערבי בעכו, בעקבות דבריו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי. "אני חושב שכל דיון שעוסק בפשיעה במגזר, והולכים אוטומטית לכל מיני טענות על מצוקה, זה פשוט הבל הבלים", אמר שיקלי וגרר תגובות מהקהל. "כל מי שגר בגליל רואה את הבתים והרכבים, רואים שאין היום מצוקה בחברה הערבית. המגזר לא מכבד את זכות קיומה של המדינה שבה הם חיים, אין שום סיכוי שיכבדו את חוקיה".

"כשעל קירות אום אל-פחם מציירים את דיוקניהם של מי שרצח שוטרים דרוזים, כשהולכים בתהלוכות וצועקים דברים שלא צריכים להיאמר, וכאשר מוציאים מודעות אבל על מחבלים שרצחו חיילים ושוטרים - יש בעיה מאוד גדולה", המשיך שיקלי. "צריך לזכור שמדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי, בשונה מזכויות הפרט, זכויות הלאום גוברות. יש להם חוסר הכרה בקיומה של מדינת ישראל, וזה בעצם שורש הבעיה".

עוד טען שיקלי כי "ההנהגה הפורמלית של ערביי ישראל בכנסת לא מכירה במדינת ישראל, ולכן אנחנו לא יכולים לקדם עם ההנהגה הנוכחית שום פתרון לפשיעה. הדבר השני הוא עניין השפה והתרבות - העובדה שמדובר בתרבות יותר אלימה ואנו רואים את זה גם ברמת אלימות במשפחה".

לכנס הגיעו שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות ואנשי אקדמיה וייערכו דיונים בהשתתפות אנשי אקדמיה ואנשים ציבור שמטרתם לגבש המלצות בנוגע לפיתוח הגליל. בין המשתתפים נכח גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שאמר: "חשוב שתהיה מפלגה ערבית בקואליציה, אני חושב שתקרת הזכוכית שנשברה, זה לא אירוע חד פעמי. אני מניח שגם בקואליציה הבאה יש סיכוי גבוה שתהיה גם מפלגה ערבית. נכון, יש פערים אידיאולוגיים עמוקים וחריפים בתחומים מסוימים, אבל במצבים של צו השעה צריך לשים את זה בצד, ולבדוק איפה ניתן לפעול למען האזרחים".

שר המשפטים גדעון סער, שגם השתתף בכנס, נמנע מלהתייחס לבחירות המסתמנות. לדבריו, המדינה איבדה את המשילות בנגב ובגליל. "הרבה שנים שהייתה הפקרה - אנחנו יודעים שיש חלקי ארץ גדולים גם בגליל, אבל לא רק בגליל, שבהן המדינה לא שמרה על הריבונות שלה, ולא נלחמה בפשיעה בצורה אפקטיבית".

"הדבר הזה לא קיבל את תשומת הלב שהיה צריך לקבל כאתגר לאומי מרכזי. זה אתגר מס' 1 היום במדינת ישראל בתחום הפנים", הוסיף השר סער. "בשנה האחרונה שינינו הרבה מאוד דברים, החוק של עונשים בפשיעת נשק בלתי חוקי, מדובר בהחלטה דרמטית, כי מדובר בבעיה דרמטית".

נשיא המכללה הכלכלן פרופסור ניסים בן דוד ציין: "הגיע הזמן שנסתכל על הגליל והצפון כעל משאב לא מנוצל ולא כמקום שצריך להשקיע בו כסף. שהרי כל השקעה, תניב השקעה בעתיד ישראל כולה. מס' מנועי צמיחה שיכולים להניע את הצפון, הקשורים לייצור ידע, מחקר ופיתוח. חשוב להפוך שתי מכללות לאוני' כאשר אחת מהן צריכה לקום כאן בעיר עכו. מנועים נוספים- הקמת בורסה לניירות ערך בעכו, הקמת מוסדות תרבות גדולים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully